Oroliga nätter

De senaste nätterna har jag vaknat med 2-3 timmars mellanrum helt klarvaken och med världens förvärkar. Magen är totalt stenhård och i bland får jag ställa mig upp och gå runt lite för att det ska släppa. Det gör lite ont, men känns mest obehagligt. Dessutom känns det som bebisen ligger väldigt långt ner och trycker på. Kanske är för att den precis fixerat sig som trycket ökat? Försöker se om magen sjunkit något, men det är svårt att säga...

Nej, att bebisen skulle komma tidigare tror jag ändå inte på. Jag är inställd på den 26/9 (BF+5). Gick 3 dagar över tiden med henne så jag gissar att jag gör det denna gången också. Sen är både jag och Estridh födda på en söndag, och den 26/9 är första söndagen efter BF.  

Hur som helst. Vore jobbigt om mina nätter de närmste 2 veckorna innan förlossningen ska lika piss. Kanske blir det bättre när Johan kommer hem och håller mig sällskap igen. Det är trots allt ganska oroligt att sova ensam på ett nytt ställe när man är både mörkrädd och sällskapsjuk. Johan - kom hem! ♥



Lisa

Tack för peppningen! Trodde aldrig att det skulle vara så här långdraget den här gången också. SUCK! Hoppas det drar igång snart för dig med förresten!



Hur ser det ut med Johans jobb förresten? Är han borta mycket? Eller kommer han köra skutan mellan Gotland och Stockholm kanske? :-)

2010-09-04 @ 16:52:30
eva

kommer ihåg att det var precis sådär på slutet av grav. nästan regelbundna förvärkar på natten så pass att man vaknade... jag gissar att den kommer om en vecka :) håll utkik efter att läpparna svullnar :) det är ett säkert tecken :)

2010-09-05 @ 12:06:24
Hanna

Jag har mycket sammandragningar faktist och är bara inne i vecka 31 nu. Har vaknat upp flera nätter och haft så ONT så jag har fått åka in och fått bricanyl sprutor.. Nu har jag fått med mig bricanyl tabletter hem. Vill bara att dom här veckorna ska gå fort för jag är jävligt trött på all smärta =/



Menmen:)



Hoppas allt går bra för dig och att din lilla bebis kommer ut snart=)

2010-09-11 @ 21:42:40
URL: http://hannaremmo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: