If you can dream it, you can be it!

Jag fick jobbet!! Fan vad jag är bra! Det sa jag till mig själv när jag gick i från arbetsintervjun.

Det är ju egentligen helt galet att jag, som inte har nå mer än gymmasieutbildning och två barn på släp kan kliva in på ett stort företag och få höra att "Vi behöver verkligen någon som dig, med din kompetens! När vill du börja?". För det var i stort sätt så dem sa. Att jag var en stor resurs med tanke på mitt breda kompetensområde. Och jag som inte tyckte jag kunde något alls...


Såhär såg jag ut. Kul att få fixa till sig lite. Kul att för en gångs skull inte behöva ha en sladdrig amnings-BH!

Kontoret var jättefint och vi pratade om familjen, vad jag gjort inom företaget och självklart mina nya arbetsuppgifter. Jag kommer alltså sitta i receptionen och sälja produkter, träffa kunder, ordna det praktiska kring konferanser, sköta bolagets posthantering och såklart svara i växeln och koppla samtal. Det är ju trots allt "bara" ett behovsjobb, men man måste ju börja någonstans! Få in en fot, som man brukar säga...

Så till det praktiska. Jag kommer fortsätta vara mammaledig på heltid med undantag för de dagar jag får hoppa in och jobba. Ammningen fortsätter, men när jag jobbar får Signe sina dagsmål ur flaska. Som minst kommer jag vara deras backup till april, och funkar det bra har jag jobb där hela sommaren. Bättre lön också. 7/12 börjar jag. Förhoppningsvis dyker det kanske upp en fast heltidstjänt, och då vet de redan vem jag är och vad jag kan! Allt känna bra nu. Hoppfullt.

Jag känner mig ungefär lika våghalsig, modig och dunderstark som Pippi Långsstrump just nu. If you can dream it, you can be it!


Malin;

Åh Grattis! Vad roligt att det gick så bra!

Och du ser jätteprofesionell ut! Super fin!

2010-10-21 @ 00:44:10
URL: http://malinlolita.blogg.se/
rebecka

Åh grattis till jobbet! :)

2010-10-21 @ 06:53:25
URL: http://www.minmoa.se
Marie

Grattis till jobbet!!

2010-10-21 @ 08:57:19
Rose-Marie

Supergrattis! Förstod väll att du skulle få det, du ligger fortfarande högt på listorna här så de har verkligen dragit en vinstlott!!! Stolt kram att jag får vara din vän, Rose

2010-10-21 @ 10:11:55
Andrea

Grattis! Ett behovsjobb är ju bättre än inget jobb alls. Du verkar dessutom trivas bra på det där företaget och de verkar uppskatta dig. Och två så fina barn ovanpå det. Så tummen upp till dig Pauline, du är en riktig lyckost!

2010-10-21 @ 10:43:56
Agneta

Men grattis!!!

Och vilken bra inställning du har! Gillade Pippi Långstrumpscitatet och ska börja ta det på allvar!



Go girl!

:-)

2010-10-21 @ 14:37:52
Grandinar'n

Nä va roligt!! :) GRATTIS!!

Va roligt när det löser sig så bra! :)

2010-10-21 @ 15:23:15
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Charlotte

Iiih, Grattis!!! You go girl!

2010-10-21 @ 15:27:56
URL: http://konfekt.blogg.se/
Lisa

Grattis! Åhh vad kul! Håller tummarna för fast tjänst till dig!



Du är jättefin i håret förresten. Jag håller också på att spara ut :)



Gratta lilla Estridh från oss idag också. Tänk, vad länge sedan det var vi sågs nu. Det var innan vi flyttade till Gävle va? Två år sen! Herregud, känns inte som så länge.



kram!

2010-10-21 @ 16:24:46
Emma - trogen läsare utan blogg

Grattis! Det är ju superbra :)

2010-10-21 @ 16:26:40
Annie

Grattis till jobbet!!!!



Kom å tänka på en sak nu när lilla E fyller hela 3år (GRATTIS) jag har alltså följt dig och bloggen/bilddagboken i över 3år. Minns när du väntade E och man följde det med spänning.. Tänk vad fort tiden går...

2010-10-21 @ 17:20:48
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Susanne Löf

Grattis till jobbet! :) Hoppas du kommer trivas.

2010-10-21 @ 17:29:01
Tilda

Grattis! Gud vad roligt!! :)

2010-10-21 @ 19:03:34
Jessica

Ett jättegrattis till dig!!

Gud så skönt det måste kännas!

2010-10-22 @ 23:52:44
URL: http://www.jessica-lund.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: