Vecka 22

Barnet är nu 25 cm långt och väger strax över 500 g. Ögonlocken har hittills varit stängda, men nu öppnar barnet ögonen för första gången. Hörseln är också färdigutvecklad så nu kan barnet börja lyssna på alla ljud i magen.  

En sak som jag märkt den senaste veckan är att bebisen har en tydlig dygnsrythm redan! Underfär var tredje timme är det sparkfest där inne under 10-20 min, sen blir det lugnt igen. Under de "lugna" timmarna känner jag på sin höjd någon enstaka knuff. Tiderna som bebisen är riktigt vaken är alltså ca. 6:00, 9:00, 12:00, 15:00, 18:00 och 21:00.

Estridh fortsätter att fråga vart bebisen är, om bebisen sparkar där inne, om den ska komma ut någon gång och varför den gömmer sig där inne. Hon smeker magen försiktigt och tycker det är kul när man säger att bebisen tittar på henne genom naveln :) Ska bli mysigt den dagen hon har tålamod att hålla handen stilla på magen och själva känna hur det rör sig där inne ♥




Mår: Fortsatt bra! Känner mig lugn, trygg och tillfreds med magen och graviditeten. Har fått lite halsbränna, större bröst och torr hy, men annars klagar jag inte.

Vikt: + 6 kg

Dagar kvar till förlossning: 131 st



Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Så vacker mage. så fort man ser dessa veckor kommer det massa minnen och sköljer över en. Min son är född i v 24+3.

Steph

Hej!

Här kommer min fråga :-)

När du blev gravid första gången, kändes allt självklart från början eller upplevde du någonsin tvivel inför att få barn? Utifrån mitt egna perspektiv kan jag bara föreställa mig hur förtvivlad jag skulle bli om jag blev gravid, trots att jag samtidigt har en bebislängtan.

2010-05-13 @ 09:33:35
Lova

Hur ser dina framtidsplaner ut?

Kommer ni att bo kvar i huset?

Har för mig att du tidigare hade lust att byta stad? Hur känner du inför det nu?

Drömkarriär?

Hur många barn vill du ha? Hur många vill Johan ha?

Vad är skillnaderna på dina graviditeter rent fysiskt hittills?

Hur mycket gick du upp när du väntade E?

Så, det var lite frågor =)

2010-05-13 @ 13:16:53
Frida

När kände du dig normal i kroppen efter du fick Estridh?

Är du o Johan förlovade? Om nej, varför?

Hur äter du i veckorna/helgerna?

Hur gammal är din kille?

Vad ska ni ha för vagn till kommande bebben?

Ska ni dubbelvagn till barnen oxå?

Tack för en underbar blogg!

Kram

Frida

2010-05-13 @ 19:42:32
Andrea

Jag undrar om du för dagbok över den här graviditeten precis som du gjorde när du väntade Estridh?

2010-05-13 @ 22:41:48
Malin

hej



jag vill fortsätta läsa din blogg :)



Kram Malin

2010-05-14 @ 09:45:15
Alexandra

Hej !:) Försökte maila dig ang. lösenord - men det fungerade inte, fick felmeddelande. Kram Alexandra

2010-05-14 @ 10:30:56
URL: http://masoou.com
Anki

Hej!



Jag får bara felmeddelande från postmaster på hotmailen ang. mailadressen du lagt ut =(

How to do?



Kram Anki!

2010-05-14 @ 10:38:06
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Linda

Hej!



Jag får också bara meddelande från postmaster när jag skickar till mailadressen. Jag vill väldigt gärna fortsätta läsa din blogg :)



Kram Linda

2010-05-14 @ 10:56:05
URL: http://thewaythatiam.blogg.se/
Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Söt mage! :D

2010-05-21 @ 23:18:59
URL: http://salkert.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: