Loppisfynd till Estridh

Jag gillar ju att handla billigt, speciellt begagnade saker som är i bra skick och där man sparar massor av pengar! Just i Estridhs ålder så växer ju barnen ur kläderna fortare än att de hinner nöta ut dem, så ofta är prylarna i väldigt bra skick. Jag och Estridh har varit på flera loppisar i helgen, och hur omotiverat det är kan kännas att leta vinter- och regnkläder under sommarens varmaste dag så gjorde vi ändå några fynd.



För stora Tretorn stövlar. Men någon gång lär hon ju kunna ha dem, så 10 kr fick de vara värda.


Jenas och t-shirt, 30 kr. Som ni ser är jeansen något hon kan växa ett bra tag i :)


Hästar är hennes favoritdjur!


Ett Alfons Åberg regnställ, 30 kr.



Termobyxor från P.O.P som blir lagom i storleken till vintern, 20 kr.



Söt regnparkas, också 20 kr.



Sen tröttnade modellen på att visa kläder..


Bra va?! Nu fattas bara en röd P.O.P vinterjacka som passar termobyxorna (någon som har en i strl. 98/104 till salu så hojta!), sen har hon en full vintermundering. Regnstället är också i större storlek så det kommer hon nog kunna ha åtminstonde 2 år till :)


Annie

Sicka fynd du gjort!

Regnparkasen var riktigt fin, och så billiga termobyxor från pop stöter man sällan på! :D



2010-07-05 @ 11:14:32
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
ida

loppisar is the shit :) regnparkasen var ju supersöt!

2010-07-05 @ 21:11:26
URL: http://vasaruu.blogg.se/
rebecka

vilka bra loppisfynd! Ni verkar vara på bra loppisar.

Vart ligger dom? :)

2010-07-06 @ 09:15:05
URL: http://www.minmoa.se
Emma - Ludvigs mamma

Haha, jag som tycker att jag brukar fynda bra. Tyvärr är alla loppisar här i närheten rätt dyra jämfört med de som du verkar hitta. Termobyxor för 20:- är nog omöjligt att hitta på de loppisar jag går på!

2010-07-06 @ 22:14:07
URL: http://emmatherese.blogg.se/
Alexandra

Riktigt fina kläder!! :) jag älskar loppis - verkligen! fynda är det roligaste.. ;) och jag tänkte på det när jag var på loppis sist 'konstigt att inte fler föräldrar går dit och köper kläder' finns ju hur mycket fint och fräscht som helst - en tvätt och sen är det ju klart för att användas! dom små växer ju ut det så fort.. :) sen är det så klart roligt att köpa nytt också! :) men lite second hand kan man ju variera med! :) KRAM

2010-07-07 @ 20:30:32
URL: http://thesmalltowngirl.blogg.se/
Jessica (mamma till T)

Sååå fina och bra fynd du gör! Jag lyckas då aldrig.

Regnparkasen var verkligen så fin!

Hoppas allt är bra med er! Så fina bilder du lagt ut på magen ovan =)

Kram kram

2010-07-08 @ 23:59:00
Pauline svarar:

Vi har en speciell "barnloppis" i stan en gång i månaden, och där kan man verkligen fynda! Alla har så himla mycket grejer, så ofta hittar man stora säckar med jättefin kläder där det bara är att plocka ut de snyggaste för 5-10 kr/st. Så kul att fynda fina barnkläder så!



Men jag håller med, många loppisar är antingen dyra (ja, förhållandevis) eller så finns det bara skräp. kommer sakna denna loppis när vi flyttar! Vet inte om de har något liknande på Gotland? Får kolla upp det.

2010-07-10 @ 08:48:29


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: