Vecka 36

Nu har jag kommit halvvägs in i vecka 36, och det går än så länge ganska fort här på slutet. Det märks att det är trångt i magen då sparkarna inte längre är hårda knuffar, utan i stället små händer, fötter, ben och armbågar som glider förbi och petar så gått det går åt alla håll och kanter. Däremot tycker jag inte att fosterrörelserna minskat som man ofta upplever det på slutet, bara ändrat karaktär.

Vi var på MVC här om dagen, och nu låg SF-måttet på 34 cm. Barnmorskan sa att magen sjukit något, eftersom hon fick in handen mellan livmoderns topp och min revben, något som inte gick fick vid förra besöket. Själv tycker jag magen är så hög som den någonsin varit! Bebisen sparkar upp under revbenen och bland känns det som man ska kvävas när magen trycker på uppåt... Förhoppningsvis lättar det snart så jag kan andas igen! Den lilla mådde i alla fall bra, ligger fortfarande med huvudet neråt och hjärtljuden låg på 145 slag/minut

Vi har också börjat förbereda så smått för bebisens ankomst. Plockat ihop alla nyföddkläder och saker som ska vara till vaggan. Ska bli roligare när vi kommer på plats i lägenheten och man kan göra ordning skötbord, montera babyskydd och packa en liten reseväska tills det är dags för den att åka med oss hem. Jag längtar!






Mår: Bra. Självklart är det tungt såhär på slutet, men överlag är det inga problem. Jag sover dessutom som en prinsessa! Vissa nätter går jag upp max en gång och kissar men annars sover jag i ett sträck. Så skönt! Hoppas det håller i sig.

Vikt: +11 kg

Dagar kvar till förlossning: 31 st



Lisa

Ohh, vilken fin mage! Du har större sf-mått än jag, tror det var 33 i måndags. Hade större förra graviditeten också, med Svante :)



Jaa, för dig gick det ju bra med epidural. Hoppas det går så igen om du behöver!



Idag kom lite av min slempropp + att jag har teckenblödningar. Håll tummarna för bebis i helgen!

2010-08-20 @ 18:15:35
Sandra

Sån vacker gravidmage! Skönt att du mår bra, snart är det dags!! :) Kul!

2010-08-20 @ 18:59:41
Erika

du har så fin mage!!!



kram

2010-08-20 @ 21:40:45
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
katia

mäh!! 145 i hjärtljud... då är det ju en grabb ju..hm.. nu blev jag fundersam. O inte kommer man väl se dig nå mer nu heller. ni flyttar ju snart och du är inte den som ligger på telefonen direkt. Men jag kommer och sakna er iaf. kommer ändå bli strange trots att vi inte ses varje dag.

2010-08-20 @ 21:41:57
URL: http://livingwithdiamonds.blogspot.com
Jessica (mamma till T)

Vackra kvinna! Åh så fin du är! Magen är fantastisk!

Nu är det nära, både med flytt och er nya familjemedlem. Så spännande! :)

2010-08-20 @ 22:52:26
Anonym

Väldigt fin mage!

2010-08-21 @ 09:05:00
sabina

åh vad fin du är!

var himla roligt att se dig på stan häromdagen. :)

2010-08-29 @ 01:37:46
URL: http://sabinabergstedt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: