Dagarna tickar ner

Det känns som lugnet före stormen. Så mycket som ska packas och fixas innan vi bär i väg mot Gotland. För varje liten sak jag tar mig för och avslutar så känns det som vi kommit ett litet steg närmre. Av någon anledning blir man ganska sugen på att rensa och sortera när man är höggravid. Antar att det handlar om att boa in sig och strukturera upp vardagen inför den nya familjemedlemmen? Det passar i allafall bra i samband med en flytt! Även om jag är tjock, trött och tung så känns det bra att slänga och rensa. Det är bra.

Det roligaste renset hittills var min pyssellåda. Tidigare har jag haft alla kreativa projekt utspridda i olika lådor, plastpåsar och skrymslen. Nu är allt organiserat och samlat till samma praktiskta låda! Det räcker med att lyfta på locket och se alla garner, virkningsböcker och scrappingsaker för att få inspiration. Förhoppningsvis kommer lådan åka fram många gånger under mammaledigheten!



Men jag tar en sak i taget. En dag rensar jag ogräs, en annan dag städar jag garderoben. Tiden går lite fortare och alla göromål blir mindre tunga. Det känns bra. För det är faktiskt inte så lång tid kvar nu...

Det är 17 dagar kvar tills lastbilen fullpackad med vårat hem åker mot Visby.

Det är 39 dagar kvar tills bebisen beräknas komma.

Lugnet före stormen. Ett helt nytt liv! Ett liv som en familj på fyra, ett liv i lägenhet, ett liv på Gotland långt i från familj och vänner. Det är mycket som står för dörren.



Terese

Åh, jag har saknat ditt pyssel. Det är verkligen inspirerande. :) Jag vet jag har sagt det innan men det vore väldigt kul att se en video på Estridh nu när hon blivit några år. Bara en idé. :)

Ha en fin dag. / Terese

2010-08-12 @ 20:29:06
Lisa

Åhh, precis så känner jag också! Lugnet före stormen. Men en rolig storm. Tänk när vi ser tillbaka på den här tiden när vi är gamla. Vi gör ju så himla mycket kul! Lever livet helt enkelt!



Kikar in på din blogg varje dag för att se om du fött. Fast med er långa flytt är det kanske bättre om bebben stannar inne till utsatt datum? Min får i alla fall gärna komma nu. Har snart inget kvar att rensa ;)



Kram på dig!

2010-08-12 @ 21:24:20


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: