Besök hos sjukgymnasten

I dag har jag varit hos en sjukgymnast som gett mig bra tips på hur man gör vardagen mindre smärtsam med foglossning. De flesta dagar är det inte alls så farligt, så egentligen ska jag inte gnälla. Men det finns dagar när jag vankar fram som en gammal kärring, och det är väl just dessa dagar jag vill försöka undvika.

Egetligen finns det inte så mycket man kan göra, annat än att stå ut och hoppas att det inte blir sämre. Men jag fick i allafall lite övningar för att stärka upp muskulaturen i ländryggen, tips om ett stödbälte som håller ihop höfterna samt någon som lyssnade på mitt självömkande. Alltid något!

Nu har Estridh plockat fram målarfärger och penslar ur hennes pyssellåda, skönt med en skonsam lek för en gammal mamma. Plikten kallar alltså! Vi hörs sen!



Mallis - gravid i vecka 39

Jag hade väldigt ont i ryggen i mitten av min graviditet och min barnmorska tipsade om TENS. Har du provat det? Om inte ta upp det med din barnmorska, finns att prova ut hos sjukgymnasten.



/Mallis

2010-04-23 @ 12:05:35
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
eva

hade en FAB 1:a grav. nästa fick jag både illamående och foglossning, visade sig vara en liten pojke :) men det jag kan säga om foglossning är att det gör pissont och det INGETING man kan göra åt det utan att ta det lugnt. de sista 2 månaderna kunde jag inte ens gå på promenad... det luriga är att man får inte ont under tiden utan dagen efter. hoppas du har en lindrig sort av foglossning! måste passa på å fråga om ni har ngt killnamn i tankarna??

2010-04-23 @ 23:03:43


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: