Tack!

Tack så jättemycket för alla gratulationer vi fått, ni är underbara! Jag blir fortfarande förvånad varje gång jag går in på bloggen och ser att det finns ett helt gäng med tappra själar som fortsätter att kika in här dagligen, trots att jag lagt av med uppdateringen och tappat 80% av mina besökare... Så tack, tack, tack för att ni bryr er och fortsätter läsa! (fast det inte finns något att läsa)

Jag är i vecka 12 nu. Det är fortfarande ganska tidigt, men vi hoppas att allt ska gå bra. Har varit på ett tidigt ulraljud i vecka 8 där vi fick se en pytteliten klump som fäst som den skulle i livmodern, hade ett litet hjärta som slog och stoltserade med sina hela 15 mm på den svart vita skärmen. Helt galet. Vansinnigt! Jag får fortfarande svindel när jag tänker på hur ett liv kan växa innuti min mage och tillslut bli en kladdig dagisunge som pussas och vill läsa Pettson... Livet är bra märkligt.

Så i förhållande till våran nu 6 cm stora syskon som gror i magen, har min "lilla" tjej helt plötsligt blivit väldigt stor. Hon pratar, cyklar på sin trehjuling och räknar till fyra. Hon sätter ihop fullt begripliga meningar och gör sina behov på toaletten. Jag har köpt massor med nya saker till henens rum också - en köksgrupp i hennes storlek med bord + 4 stolar, en kaffeservice, nya gardiner, hyllor och dessutom bytt ut hennes själsäng mot en växa-säng som hon älskar. 
 
Livet rullar på helt enkelt, magen växer och familjen frodas. Jag känner mig otroligt lyckligt lottad som lever det livet jag gör, som har möjlighet att sats på min familj fast jag inte är speciellt lastgammal. Det gick väldigt fort när jag väntade Estridh, men nu känns det verkligen som vi kommit i jängorna och tar en sak i taget vart efter det passar oss. Jag ser bara massa gravidmagar, små liggvagnar och nyfödda i bärselar på stan. Jag längtar efter lukten av en nyfödd bebis, den när mjuka varma kroppen som en litet knytte i sin famn. Det känns så länge sen...

Detta ska bli otroligt roligt. Vi längtar och njuter i fulla drag tills den dagen kommer, förhoppningsvis en solig sådan i början av April!


stina

Men Pauline!

Det där inlägget skrek lycka rakt igenom!

Så underbart!

Kärlek till er!

2009-09-16 @ 14:04:04
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
M ;)

Åh så underbart! All lycka till er!

Kram

2009-09-16 @ 14:18:54
URL: http://malinlolita.blogg.se/
Stina

Åh, jag önskar nästan att jag var kompis med dig, du verkar så bra helt igenom! Jag är också gravid, i vecka 13 (första barnet), och allt känns så spännande! Ta hand om dig och din familj. Kram!

2009-09-16 @ 16:52:06
Charlotte

Åh, vad härligt! Jag kan förstå att Estridh känns stor nu när ni väntar på någon ännu mindre.

Vad roligt att du skrev igen, hoppas du kommer tillbaka till bloggandet snart!

2009-09-18 @ 07:24:31
URL: http://konfekt.blogg.se/
Pauline

Åh så underbart, snart är man där själv ;)

Bara tre ynka veckor kvar...

2009-09-18 @ 18:30:10
URL: http://paulinemartens.blogg.se/
Sara

grattis! har följt din blogg ett tag och det har varit intressant läsning. ska bli ännu roligare att läsa den nu, om du tänker forsätta blogga, eftersom jag själv också är gravid med mitt första barn i v 15 :)

2009-09-19 @ 18:13:06
anne

GRATTIIIIS!!!! jag vet hur de e.. jag e gravid oxå, i v.20 men mitt bloggande har oxå blivit myyyycke mindre. Men det e förståeligt eller hur?

lycka till!!!

2009-09-21 @ 21:50:50
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: