"Mamma, Essi ässlar dig!"


Livet rullar på här hemma.
Estridh pratar, serverar kaffe i sin nya service jag köpt åt henne och jag gör goda resultat på jobbet. Jag känner efter hur det känns att vara utan bloggen, och jag känner fortfarande att det är ganska skönt. En annan sida av myntet är att jag saknar er, jag saknar den närhet (om man nu kan kalla det så) som man får med er varma själar där ute som trots allt stöttar mig och följer mig längst livets krokiga vägar.

Dessvärre känner jag ett starkt behov av integritet och ångrar mycket av vad jag lämnat ut i bloggen. Jag läser andras bloggar och för första gången någonsin tänker jag "Det där skulle jag aldrig lämna ut. Herregud! Vill man verkligen att folk ska veta allt om en?!". Ja. Förut ville jag det. Nu vet jag inte längre?

Kanske har jag bara mycket att göra. Det finns massor av saker, överallt och hela tiden som jag tänker att jag borde ha gjort. Personer jag borde ha ringt, blommor jag borde ha vattnat, klädhögar jag borde tvättat och rönnbär jag borde syltat. Tiden räcker inte till! Hur beter sig folk egentligen? Jobbar heltid, hämtar/lämnar på dagis, storhandlar och lagar mat, städar hemma och håller ordning samtidigt som man vill ha ett socialt liv och hinna med fritidsintressen. Det är svårt att klämma in allt detta mellan 17:00 då jag går från jobbet och 21:00 då jag somnar som en stock på soffan. Hur gör ni andra egentligen?

Jaja. Jag ska i allafall vända detta tråkiga inlägg till något positift - Estridh kan nu säga "Mamma, Essi ässlar dig!" (älskar dig). Det värmer ett stressat mammahjärta och får en att komma ner på jorden igen. Ta några djupa andetag och känna in kärleken. Då slår det mig vilket fantastiskt liv jag lever egentligen, vad otroligt lyckligt lottad jag är som har allt detta runt omkring sig. Som har ett jobb att gå till, som har ett barn att hämta på dagis och som har en underbar familj att behöva storhandla till.

Det är inte illa pinkat. Jag älskar allt jag har. Jag älskar livet. Jag ska snart börja älska att blogga igen.


Anki

Ja, älska bloggen igen!



Jag kan verkligen hålla med! Jag ångrar också sånt jag skrivit i min blogg, men ändå fortsätter jag (??!!).



Sylta rönnbär förresten? är det gott?



/Anki

2009-09-02 @ 21:38:13
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Annika

Fint skrivet!

2009-09-02 @ 22:52:51
clara

jag beundrar dig så otroligt mycket, tycker att du verkar vara en helt underbar mamma. snälla fortsätt att blogga:) kram

2009-09-03 @ 10:21:16
angelica

nu saknar jag ditt bloggande :) hoppas du får inspiration att börja skriva snart igen <3 kram på dig!

2009-09-09 @ 11:59:54


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: