Terapi

Det finns saker som hjälper - sticka är just en sån. Kravlöst, tidsfördrivande och det ger en utrymme att tänka. Eftersom hälar är min nya specialité så blir det just nu sockor i olika storlekar, men idag har jag även gjort en mössa till mig själv. Jag har nämligen orkat mig ner till stans bästa granbutik och inhandlat massa nytt, däribland garnet till mössan. Den blev helt okej. Nu saknas bara en bit sidenband och en virkad blomma (hur gör man?!) sen är den klar!

Här är några av mina projekt:


En randig, "pippi" inspirerad socka till Estridh.


Babysockor


Stickor & garn = my best friends


Kanske inte syns ännu, men detta ska bli en mössa.


En baggymössa till Estridh


Mössan jag gjort idag. Tänkte mig en virkad blomma på ena sidan. Vad tror ni?

Andra saker som hjälper en att skingra tankarna är att städa och plocka här hemma. Sortera garderoben, vika om alla handdukar snyggt, rensa bland mitt smink, hugga ved och kratta lite löv. Ja. Det är väl ungefär så min dag har sätt ut hittills. Tankspridd, kreativ och fullspäckad. Men allt som allt ganska lättsam.

I morgon ska jag till sjukhuset för en liten kontroll och träffa en kurator. Det hjälper mindre. Jag kommer inte i från att det är svårt att öppna sitt hjärta för främlingar. I stället har jag god hjälp av att skriva, kunna sätta ord på allt som känns så abstrakt och prata med familj och vänner. Ni betyder allt just nu ♥


en bloggläsare

Du är sååå duktig på handarbete! Vore en dröm att själv få vara kreativ och duktig som du är!



Hoppas det går bra imorgon!



2009-11-18 @ 18:56:46
TeSS

Ååååå vad fint, vad duktig du är!!!

Estridhs mössa var bara för fin, skulle jag vilja ha :-)

Tycker det skulle passa kanon med en blomma på din mössa, men fråga inte mig hur man gör har tummen mitt ihanden, man kanske skulle gå en stickningskurs, blir avis!!!



Kram till er

2009-11-18 @ 19:09:24
Charlotte

Åh, vilka fina saker du stickat! Önskar jag prioriterade pysslande mer. Var länge sen nu. En vacker dag ska jag också lära mig att sticka. Kan bara aviga och räta, men inte mer...Hoppas att det går bra imorgon. Tänker på dig.

2009-11-18 @ 19:36:58
URL: http://konfekt.blogg.se/
Marie

Hej!

wow! Snyggt! Men alltså jag vill också gärna börja sticka mössor och dylikt, men jag fattar inte riktigt det här med fyra stickor bla bla, hur gör du? Såg ut som en vanlig rak sticka!? Syr du ihop den när du stickat allt? Om du förstår mitt snurr.... :)

2009-11-19 @ 08:47:42


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: