Vår nya kompisar - Leo & Lea!

I går var vi hämtade våra nya små familjemedlemmar! De heter Leo & Lea och är två riktigt tama, trevliga och sällskapssjukna kaniner. Jag hittade dem (som allt annat) på Blocket där en flicka tyvärr var tvungen att lämna bort sina två kompisar redan efter några månader då det visade sig att mamma var allergisk. De bodde då i varsin bur uppe på en balkong, men hade massor av barn i familjen som brukade gosa med dem.

Nu kommer de få ett helt annat "uteliv" - ett liv på gräsmattan! Vi har fått en stor kaninbur av min pappa som vi tidgigare haft bla. kaniner, höns och små taxar i. Den har ett stor bra hus som man fyller man halm och gör varmt på vintern, och sen en bra utehage där de kan vara ute och äta maskrosor på sommaren.

Estridh reaktion var verkligen underbar! Hon bokstavligtalat skriker av lycka när hon får se sånna här små liv. Vi fick även med en liten sele som vi provade att gå med Leo i, det gick jättebra. Estridh fick också prova att hålla i kopplet, och hon förstod verkligen att det var ansvarsullt och att man inte få släppa. Så himla duktig. En annan sak som är bra är att kaninerna är vana med barn och väldigt tama, det springer inte väg när man kommer - tvärtom.

I natt har de varit ute i sin bur och jag och Estridh ska nu gå ut och kolla hur dem har de. Jag ska leta efter några tidiga lijlekonvaljer finns att hitta i backarna, det är nämligen Johans födelsedag idag och jag ska fördereda en frukostbrick åt honom och överraska på sängen. Här är bilder från igår när de fick springa ut i sin stora utebur för första gången. Det var så härligt att se. Jag säger bara en sak - lycka!


Estridh undersöker lådan och ser vad som finns i


Klappa fiiiint!


Här har vi Lea, hon är 7 månader och älskar mat, mys och uppmärksamhet.


Och här har vi Leo, han är 1 år och är en lugn och fin kille som är duktig att gå i koppel.


Uteburen


Jag och Johan sitter och kikar på när våra kaniner springer ut på "sommarbete" för första gången.


Buren är faktiskt så pass stor så att även jag få plats i den..


Lilla Leo och Lea i bakgrunden. De verkligen älskar sin nya bur och sin stora gräsmatta att röra sig på!


Susanne

Vilken perfekt bur att ha kaninerna i! Där kommer dom nog att trivas. :)

Det är så mysigt med husdjur.



Ha det så bra, Kram.

2009-05-10 @ 17:30:25
URL: http://metrobloggen.se/sussie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: