Nyklippt

Jag klippte Estridh nu ikväll. Vi kom på att hon nog var i stort behov att klippa sitt hår lite. Man tänker ju inte på att små barn behöver klippas ibland, men det gör dem. Efter att ha funderat lite fram och tillbaka på hur vi ska klippa hennes lugg blev det tillslut kort lugg. Vi tycker egentligen att hon ska ha lång snedlugg, men fram tills hon blir stå stor så hon accepterar att ha ett hårspänne så får hon ha kort lugg tror jag... Ganska praktiskt, nu åker den inte i ögonen hela tiden!

Föresten, har ni sätt Familjen Annorlunda? Mamman Rose-Marie som har 8 barn (tre stycken tvillingpar + två stor barn) har en dotter i Estridh ålder som heter Enya. Jag tycker hon är supersöt, och faktiskt lite lik Estridh (det är ju därför hon är söt!). Hon har iallafall en skitgullig liten lugg som inspirerade mig till att klippa Estridhs så. Så här blev resultatet:


BEFORE and AFTER


BEFORE: ingen lugg och ganska långa, tuffsiga lockar.
AFTER: en söt liten lugg med en jämn välklippt frisyr!


Såhär tuffsig i håret var hon innan


I behov av klippning


Hårtussen blev inte så stor, men efter några klipp såg hon ut såhär:


Jag klippte luggen kort och toppade hennes lockar över 1cm. Jag försökte också jämna till hennes hår på sidorna och de långa i bak...


Nej, nu vill jag inte bli fotad mer!


Se vad snäll och söt hon ser ut i en liten lugg!?

Ta hand om varandra där ute, jag gillar er. Puss & kram!


Maria

Va fin hon blev!Du är ju superduktig! Jag har gjort många försök att klippa min pojke men det blir aldrig bra... haha..!

2009-03-19 @ 21:11:09
URL: http://maariahs.blogg.se/
rebecka.

vad duktig du är på att klippa!



Sitter hon still då du klipper? :)



Moa vill inteeeee vara still en sekund alltså.

2009-03-20 @ 07:46:23
URL: http://www.minmoa.se
nina

Vad fint :)

2009-03-21 @ 17:44:35
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
vintageretroprinsessa

Vilken söööötnos :)

vart ju superfint :)

2009-03-21 @ 18:39:01
URL: http://bambii.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: