Vaccination mot TBE


Jag har ju glömt att berätta att Estridh har fått en fästingspruta. Vi är så mycket ute i naturen nu, och eftersom vi bor som vi gör så kände vi att det var en bra idé. Man kan ju inte skydda sig mot allt - men TBE är i allafall något. Skulle det hända henne och man vet att man hade kunnat göra någoting åt det (eller bara skyddat sig själv) skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv.

Johan tog sin första spruta förra året och jag ska ta min fortast möjligt. Två veckor efter första spruttillfället ska hon ta nästa spruta, och det är först då som man har ett bra skydd.

Har ni vaccinerat era små, eller er själva?


malin

Har tänkt på det, vad kostar det? Är ju värt allt i världen om dom ska få slippa det!

2009-06-29 @ 16:53:55
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
malin

Tack så mycket :) Estridh är med otroligt söt hon :) Tittar in här ofta, roligt och följa henne med eftersom Alice & hon är lika gamla.



Det var ju faktiskt billigt för vacc tycker jag, brukar vara mycket dyrare. Ska ta och kolla upp det direkt, för som du skriver då har man gjort vad man kunnat!

2009-06-29 @ 19:34:00
URL: http://alicesmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: