Estridhs utveckling - 20 månader.



Min lilla bebis är ingen bebis längre.

På söndag fyller hon 20 månader. Hon har blivit så himla duktig på att prata och förstå så jag tänkte göra en lite lista på saker som händer i Estridh liv och utveckling just nu!
  • Hon lägger på ett "S" för att benämna vems någonting är. Hon vet dessutom vilken bil Johan kör och vilken bil jag kör. Hon pekar då på dem säger "Essis pappas bil" och  "Essis mammas bil"

  • Hon räknar till 3. Eller melodin i hur det låter. Hon räknar på fingrarna och säger "eeeh, doooh, deeeh!"

  • Hon säger hejdå till allt och allt. "Heddå mamma!",  "Heddå dotta!" (dockan), Heddå lälli!" (välling)

  • Hon älskar Molly-böckerna och att läsa om Mamma Mu. Jag lånar nya böcker till henne en gång i månaden som handlar om sånt som händer i hennes liv just då. Nu är det om kaniner, bondgårdsdjur och maskerader.

  • Hon kan skilja på Lea och Leo och vet att Lea som fått en bebis, inte Leo.

  • Hon vet vems olika kläder är, och vart de hänger i garderoben.

  • Hon sjunger första orden i "Bä Bä Vita Lamm", och hon säger "lille,lille, lille, lilleboooor!" (lillebror) på slutet

  • Hon har fått 13-15 tänder nu, jag vet inte riktigt...

  • Hon tar på sig skor, jacka, mössa och vantar själv. Byxor går också, men i bland kommer båda benen i samma byxben.

  • Hon älskar att busa! Bli kittlad, leka kurragömma, sjunga sånger med rörelser och när mamma gör grimarser.

Hon är världens finaste helt enkelt. På lördag ska hon på maskeradkalas hos sin väninna Alicia och ska antagligen vara utklädd till en blomma eller till en kung. Det beror på om jag hinner fixa för outfit åt henne. Vad tycker ni? Har ni några andra förslag på vad hon kan klä ut sig till? 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: