Fullt upp

Godkväll allihopa!

I helgen har vi varit duktiga här hemma. Efter ett besök på IKEA så städade Johan garderoben och jag sorterade alla Estridhs kläder och leksaker på vinden. Vi hade förut alla hennes urväxta kläder i plastpåsar som vi klämt upp på vinden, en efter en vartefter Estridh vuxit. Men nu är det slut på det! Nu har jag gått igenom plagg för plagg i alla hundra plastpåsar och sorterat. En att-växa-i-låda, en ge-till-kusinerna-låda, en skänka-låda och såklart en spara/nostalgi-låda med hennes finaste och mest minnesvärda kläder och leksaker som man vill ha kvar. Så här såg det ut när vi rivit ut allt från vinden:

Jag har tömt alla kassar med kläder. Här ska rensas!


Urvuxna kläder som kusinen Siri ska få...


För stora kläder som ska upp på vinden igen.


Hittade de här söta små skorna som Estridh kan ha nu


Så här fint hade vi det hemma under tiden vi rensade :P

Så jag håller inte på att lägga ner bloggen, jag har bara mycket annat för mig. Så kan det vara ibland. Det är tråkigt, jag saknar bloggen också. Men så fort det reder upp sig med jobbet och jag kommer in i allt, så ska jag nog få bättre flyt i det mesta. Så även bloggandet. I dag var vi till Johans mamma och träffade också hans bror + flickvän och deras lilla Siri som nu är hela 3 veckor gammal. Så ofantligt söt! Estridh var supergullig mot henne och gosade och myste med henne, ville gärna ha henne i knät också. Det vill jag också blogga om och lägga upp världens sötaste bilder! Men det kommer...

Nu har jag duschat, tvättat håret, toppat det lite, plockat ögonbrynen, smörjt in mig med brun-utan-sol och målat naglarna. Helrenovering med andra ord! Fräsch och fin inför en ny arbetsvecka. Jag känner mig laddad, det är kul att gå till jobbet. Jag har köpt två ramar på IKEA som jag ska ha Estridhbilder i på mitt skrivbord + fixat en massa nya block och pennor. Tänkta ta en bild på min arbetsplats i morgon så ni får se vart jag håller hus om dagarna, när bloggningen uteblir :P

Puh, nej nu är det sängen som gäller. Godnatt & sov så gott! Vi hörs i morgon, jag lovar.



Malin

Vad fint du ordnar åt Estridh.



Tack så hemskt hemskt mycket för julkortet! Såhär i flyttyran har jag onte hunnit tacka men gud vad glad och rörd jag blev! Tack ska du ha!!!

2009-01-19 @ 11:49:52
URL: http://malinlolita.blogg.se/
Cristin

Kika in till min blogg! Du har fått en mammablogg award av mig!

2009-01-19 @ 17:43:58
URL: http://chanies.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: