Estridhs vänninor

Några bilder från igår när vi var hos Jennifer & Ebba tillsammans med Katia & Alicia. Estridh gillar sina vänninor, även om hon har en väldigt påfrestande mamma-period just nu och bara vill sitta i knät och gnälla runt mina ben hela tiden... Suck. Ibland vill jag bara låsa in mig någonstans och skrika "Låt mig va! Gå och gnäll på någon annan!", men det funkar inte riktigt. Inget annat än mig duger. Men det får väl vara så nu, en tid. Här är iallafall lite bilder på mammagrisen och hennes kompisar:

Ebba och Alicia


Tjejerna leker i Ebbas lekrum


Lilla Ebbster


Estridh, Shorty och Alicia väntar på att Katia ska blåsa såpbubblor (eller blåsbubblor som Katia säger :P)


Katia och hennes dotter Alicia


Hon var superduktig och blåste massor själv!


Estridh & Alicia


Tur att Estridh hade sin mössa-halsduk-i-ett på sig, för det var svinkallt att vänta på bussen!


I dag har vi setts allihopa igen, då också med Veronica & Tiger. Det är faktiskt riktigt kul att ha så många tjejkompisar som också har barn i samma ålder som Estridh. Man kan hitta på så mycket tillsammans då, och verkligen vara "mammor", haha. Vi har det kul tillsammans. Kan prata om alltifrån ungar till kärlek och världens beskymmer. Allt samtidigt som vi äter bullar och dricker kaffe (inte jag alltså, jag dricker bra té). Nu undrar ni där ute hur man hittar alla dessa underbara mammor i samma ålder som en själv? På internet, kära vänner! För lite mer än ett år sedan var det en tjej som startade en tråd i ett forum på nätet, rubriken var "Unga mammor i Uppsala!". Inte långt där efter sågs vi några stycken på stan och fikade med våra barn som var allt mellan 4 veckor-5 månader då. Efter det var det jättemånga som hängde på! I dag är vi ett gäng som fortfarande umgås.

Det är faktiskt jättekul, både för mig och Estridh.
Jag hade inga vänner i Uppsala när jag flyttade hit, men nu har jag flera kompisar som från början var mina "internetdejter", haha. Ja, så även om Estridh var hopplöst jobbig i dag och vägrade sova middag, vilket slutade med att jag lackade ur på henne och åkte hem så var det ändå kul att träffa er i dag! Vi borde göra det oftare.

Nu äter Estridh upp ett bananskal, jag måste stoppa henne. Puss & hej!


malin

Kan säga att min dotter som fyllde den 18 oktober är precis likadan, Så måste vara någon period.

Hoppas det blir bättre snart.

2009-01-05 @ 19:02:37
URL: http://alicesmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: