Så här fint har jag det!

Hej kompisar!


Här sitter jag om dagarna och pysslar

Jag måste ju visa er vad fint jag fått på min arbetsplats nu, så ni vet vart jag håller hus om dagarna! Fotot på Estridh är på plats, så också fusklapparna på anslagstavlan och lathundarna.  Det är så himla kul att ha sin plats där man kan pyssla och lägg alla papper i ordning, märka upp och planera. Nu ska jag bara öva mig på att svara på alla frågor som kunderna har... Gillar inte att prata om något jag inte känner att jag kan till 100% ännu. Man blir så osäker, speciellt när man verkligen ivll att det ska bli rätt. Men men, det kommer nog med tiden. Alla har ju varit nya i början.

I går var vi till Västerås och kikade. Trevlig stad, där skulle jag nog kunna bo! Jag var på jakt efter en större handväska som rymmer min tjocka pärm, papper, matlåda, ev. träningskläder + ha ett yttre- & innerfack för mobil och plånbok. Det visade sig vara en ganska svår kombo att få i hop... Antingen en träningstrunk eller en protfölj. Men jag vill ha något mittemellan! En allt-i-allo-väska! Vet ni någon snygg så hojta gärna till! Ni som orkar läsa alla dessa shoppingbloggar... Kanske har ni sätt någon som passar mina behov? Här är iallafall mina väskönskemål:
  • Halvstor (alltså rymma ett A4 fast helt lite till)
  • Mycket fack
  • Gärna svart skinn
  • Tillräckligt långa handtag för att ha på axeln
  • Dragkedja att stänga med (absolut inget lock som man fäller över!)
Ja, det var nog allt. Sen blir det ju som alltid när man är ute och letar efter någonting specifikt... Man hittar ingenting! Lika som när man är ute och shoppar med pengar, då hittar man inget snyggt. Är man fattig och bara fönstershoppar, då vill man köpa varenda pryl! Men jag hittade iallafall en sak som jag letade efter - inneskor att ha på jobbet. Dessa små raringar kostade 99kr på rean och passar prefekt för mitt innesittande. Passar bra till både kjol och till jeans. Bra va?


Vita, enkla tygskor som i passar till mycket.

Japp. Det var allt just nu. Hoppas ni har det bra där ute, och är rädda om varandra. I natt drömde jag att Johan var otrogen, igen. Jag kunde inte göra någonting, han var så svår att nå. Ville inte prata om det. Ville inte reda upp någonting. Allting var redan kört och jag grät och ville bara skruva tillbaka tiden och göra saker och ting ogjort. Om jag ändå kunde göra någonting! Kl. 06:06 vaknade jag av mitt egna snyftande mot hans axel.

Får en att tänka på att man måste ta tillvara på tiden som bara rusar en förbi. Att kanske bara stanna upp ibland och känna efter, vad fantastiskt bra man faktiskt har det.

Så ta hand om varandra nu! Lova.


Emelie

Vilken proffsig arbetsplats. En sådan almanacka du ha är kanon. Man får plats med mycket + att man också ser vad man skrivit :)

Men, du som är så flink på att sy, kan du inte pyssla ihop en egen bag? Kanske är svårt att sy med skinn, men ändå. Jag har hittat en väskmodell som jag funderar på att sy och som jag tror kan rymma det du önskar. Jag har själv problem med storleken A4.

Fortsatt lycka till nu!

Kram

2009-01-19 @ 19:46:05
URL: http://pemli.blogg.se/
PIA

Vart har du köpt dina trendiga vita dojor? Vill ha såna jag med! Tacksam för svar!

2009-01-19 @ 19:50:57
Alexandra

Friis&Company har många snygga väskor! Kanske någon där hade passat ;) Fina skor!

2009-01-19 @ 21:28:43
GUINEVERE

Jag tror jag köpte min väska på Wedins i Eskilstuna. Den är i brunt skinn och kostade 399:-. Den finns även i svart och den är supersmidig. Det får plats en pärm i, men A4-papper, mössor, vantar, en stor necessär (dock inte allt på riktigt samma gång, men nästan :P) Hoppas du hittar nån du gillar :)

2009-01-20 @ 01:35:14
URL: http://bloggingbyguinevere.blogg.se/
Lotta

kolla in den här sidan, där kanske du kan hitta någon inspiratin i alla fall? http://vaeskor.twice.se/



Det händer att jag drömmer om att min sambo gör slut. Att han tröttnat på mig. Det är gudomligt skönt att vakna efter en sån dröm och inse att det bara var en dröm.

2009-01-20 @ 09:34:01
URL: http://systerc.blogspot.com
Alexandra

Mysig arbetsplats! Påminner mycket om min!:) Sitter också i öppet landskap - dock utan avskärming.. på gott och ont.. Men jag älskar kontorsjobb! :)Lycka till med allt och ha en bra dag! Kram Alexandra

2009-01-20 @ 09:48:08
URL: http://alexandraaaa.blogg.se/
Maria

Friis o Company har stora och rymliga väskor! Man får betala lite mer för dom dock. Om du kommer till Västerås igen så har dom sin butik högst upp i Centra brevid Åhlens ;)

2009-01-20 @ 11:44:45
nathalie

Klart ni ska flytta till västerås :P haha! Nära mig =)

2009-01-21 @ 09:49:11


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: