Nu börjar det på riktigt

Jag skojar inte när jag säger att vi hårdstartar med utbildningen!

I dag har jag suttit på utbildning precis hela dagen och varvat antecknande och powerpointgenomgångar med instuderingsfrågor och övningar. Tanken är att jag ska bli en hejjare på motorfordonsförsäkringar, vilket jag absolut inte tvivlar på! Tvärtom ser det mycket ljust ut än så länge. Det mesta av vad som sägs går in och tycks stanna där. I allafall för en stund.... tills jag kommer på något annat klurig som jag underar på, och blandar i hop allt till en enda stor härlig försäkringssoppa!

Men allt som allt så kan jag summera det så här:
  • Otroligt mycket information att ta in på en gång
  • Jag kommer ha god nytta av min tjocka uppslagspärm till en början
  • Hur tråkigt det en kan låta, så är försäkringar riktigt intressant när man väl grottar ner sig i det!


Jag trivs som kontortjej. Jag trivs med att få göra mig fin på dagen, välja smycken och ta min handväska på axeln. Att veta att man har en massa viktiga saker framför sig som väntar. Sen kommer jag ha kunder som jag ska ta hand om att hjälpa, skick ut brev och vara trevlig. Jag gillar i och för sig kroppsarbete också, men jag är Oxe i stjäntecken och dessa är väldigt lata av naturen. So am I.

Det är skönt att må bra av att åka till jobbet, och se fram i mot dagen som kommer. Att känna sig nöjd och glad på kvällen när man ska sova, bara av tanken på att åka till jobbet dagen efter.Kanske är vi fortfarande nykära, jag och jobbet, men det känns riktigt bra. Vi svävar på rosa moln tillsammans, och jag hoppas det ska hålla i sig!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: