Familjen Förkyld

Vi tog oss ner till Apoteket. Jag testade de nya tabletterna mot halsont och också är smärtstillande, Zyx Mint 3mg. De funkade verkligen! Men de fungerade lika bra på tungan och resten av munnen också, så effekten blev likt en mildare tandläkarbedövning. Men allt halsont försvann och jag kunde svälja och sjunga sånger för Estridh som vanligt. I stället för Bafucin blev det Senega som vekar bra de också. Alvedon till Estridh. Sen tog vi en snabbis förbi Gina Tricot där jag fyndade på rean + köpte en kofta som jag kanske inte vill ha. Vi får se, ni får ge era smakråd sen när jag lägger upp en bild :P

Jag har ringt sjukvårdsrådgivningen om hur jag kan lindra hennes snuva, hosta och få henne att sova lättare. De enda jag kunna göra var att låta hennes dricka mycket saft om vatten inte funkade, och droppa saltlösning i näsan. Blir det värre och hon inte vill äta ska vi åka till dotorn.


Stackars lilla bebisen, alldeles snorig och ledsen...

Nu ska vi ta en varm dusch tillsammans. Puss & hej!


anne

så synd om barnen när dom är sjuka :( men aj så söta ändå... KRYA PÅ ER!!

2008-09-23 @ 17:34:00
URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com
katia

ställ upp hennes säng på videoband eller böcker där hon har huvudet så att hon har det högt. det brukar fungera bra, de sover mycket bättre då och får lättare att andas... testa det!!!!! hör av dig när ni kryat på er och är helt smittfria!! puss på er!

2008-09-23 @ 18:18:41
URL: http://katiaochalicia.blogg.se/
Madde

Krya på er alla två. Det blir nog bättre snart.

2008-09-23 @ 21:18:49
URL: http://sokratess.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: