Estridhs 1 årskalas!

Nu har Estridh haft sin livs första födelsedag. Hennes allra första kalas och fått hennes första födelsedagspresenter! Det har varit väldigt kul, har faktiskt känts riktigt speciellt! Vi låg på sängen och myste när klockan slog 11:55 och det var precis 1 år sedan jag för sista gången tog i för kung och fosterland, och bebisen kom ut. Bebisen som vi väntat så länge på! Det är kontigt. Minnerna från förlossningen, dygnet på BB och den första tiden efteråt känns om i går. Fast samtidigt känns det om jag har haft barn hur länge som helst. Ett underbart år har det iallafall varit!

Johan väckte mig i morse med en puss och sa "Grattis till 1 år som mamma!". En varm känsla i hela kroppen. 1 år som mamma, ett år som föräldrar tillsammans. Efter det pratade jag lite med Estridh som låg i sin säng och bökade, och jag talade om att det var hennes födelsedag i dag. Hon verkade inte bry sig, utan somnade om och gav mig sovmorgon till kl. 09:45. Skönt! Vi åt gröt tillsammans, gick till Maxi och handlade, blåste ballonger, gjorde fruktasallad och städade lite. Johan gick i skolan i dag, så det var jag och E som fixade allt... Kl. 14:00 kom hennes gäster - Lisa, Katia, Alicia, Jennifer och Ebba. Vi åt gott och bebisarna lekte. Estridh fick fina presenter och verkade stortrivas när vi stod upp och sjöng "Vi gratulerar"! Här är hennes dag i bilder:

Jag har dukat upp med majskrokar till barnen. Ett visst litet födelsedagsbarn blev väldigt glad och roffade åt sig dirket!

Sen låg hon på sin favoritkudde framför TV:n och väntade på att hennes gäster skulle komma!

Estridh fick paket av Jennifer & Ebba, som hon tyckte var spännande att öppna!

Där i fanns en badbalja och allt där till som hennes docka kan behöva! Alicia och Ebba undersöker vad som fanns i.
Tack så jättemycket, Jennifer!


Söta Alicia hade såklart kommit för att grattulera lilla E!

Estridhs nyfunne vän Ebba var också med. Hon är så söt, och hon och Estridh verkar gilla varandra.

Jag hade gjort det ganska enkelt för mig - glasstårta med fruktsallad. Bättre än tårta, för då kan barnen sitta och själva plocka fruktbitar. Lite nyttigare också! De kanske inte ser så vackart ut, men jäkligt gott var det allt :P

Estridh ska från och med nu öva sig på att äta själv med sked. Det måste man lära sig om man ska gå på dagis!

Estridh och Ebba röjjer i leksakskorgen

Alica är världens charmtroll! Här sitter hon i Lisas knä. Hon har ett eget litet charmtroll hemma, men han var förkyld och kunde inte komma med, tyvärr.

Jennifer & Katia

Estridh fick två jättefina tröjor + två byxor till av Lisa & Katia med familjer. Tack så jättemycket!

Johan kom precis hem från skolan när de åkte, så han missade dem i dörren... Men kl. 17:30 kom hans pappa och mormor över på middag. Vi åt salt sill med löksås och potatis. Min alldeles egna kock som mästrar i köket igen! Estridh var lite trött och blyg, men gillade boken hon fick av gammalfarmor - "Djur". Pengar fick hon av farfar. Alltid välbehövligt! Tack så jättemycket! Ett fint bidrag till hennes bilbarnstol :P

Glad att se pappa när han kommer hem från skolan!


Jag är rikatse tjejen i världen - på kärlek!
Vad mer kan man önska sig än dess två diamanter
?


Bästa pappan har hon också. Tack för ett underbart år tillsammans som en riktig liten familj <3

Jag älskar er mest av allt!

Tack för alla fina grattisönskningar till Estridh. Det har varit en perfekt dag och jag hopaps Estridh haft det lika trevligt som vi. I morgon är det hennnes första dag på dagis, då börjar inskolningen. Jag hoppas det går bra, vi ska nog bara vara där några timmar till att börja med. Nu ska jag umgås med Johan lite och kramas i soffan. Puss på er!


johanna

grattis!

2008-10-21 @ 22:28:59
URL: http://joooo0.blogg.se/
Madde

Man blir tokvarm i hjärtat av att läsa och titta. STORT grattis till Estridh och er som familj. Puss!

2008-10-21 @ 22:51:51
URL: http://sokratess.blogg.se/
Jessica

Åh, det ser verkligen ut som att ni haft en superbra dag!! Härligt!

Längtar själv till 'min' dag är kommen, på lördag fyller min lilla fis ett år. :)

2008-10-22 @ 08:01:36
URL: http://jessica-lund.blogspot.com/
Grandinar'n

GRATTIS lite i efterskott till er lilla prinsessa. :)



E lite nyfiken på vilket dagis ni ska ha henne? Ska börja kolla lite på vart vi ska placera lillSebbis sen när tiden är inne. För dom hade väl inte så jättemånga barn där hon nu ska inskolas om jag inte är helt ute och cyklar? :) Har för mig att jag har läst det innan...

2008-10-22 @ 08:28:50
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Malin

Grattis till Estridh igen! Det verkar som en underbar dag! Jag tror inte någon kunde önska sig en bättre födelsedag! Grattis till att haft en så underbar familj i ett år nu! Kramis

2008-10-22 @ 12:17:22
URL: http://malinlolita.blogg.se/
anne

vill se skylten =)

2008-10-22 @ 17:30:00
Anonym

Vilken sötnos hon är E!

Vad fick hon för presenter av dig o Johan?

2008-10-22 @ 21:03:48
Andréas

Hoppas du tykte om tavlorna pauline..

2008-10-22 @ 21:54:35


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: