Första dagen på förskolan & lite pyssel

Estridh har verkligen blivit stor nu, i går började inskolningen. Vi var på förskolan mellan kl. 9:00 - 14:00 och lilla E var nöjd och glad hela tiden. Hon verkade stortrivas med alla sina nya vänner och det hördes inget annat än prata och fnitter från hennes håll. Hon har fått två nya bästisar - Isabelle & Gudrun-Hellga. Fröknarna sa att hon redan hade kommit in jättebrabra i gruppen, och att hon verkade vara väldigt lätt att skola in. Hon verkade också som en självsäker, nyfiken och trygg liten tjej tyckte dem. Det är hon! Vi var ute hela förmiddagen och gungade och lekte i sandlådan. Sen hade vi liten sångsamling, lekte, åt lunch, sov tillsammans både hon och jag under vilan och lekte ännu mer. Hon är underbar, min lilla prinsessa.

Jag, å andra sidan, kände mig väldigt malplacerad där på sidan om. Eftersom Estridh inte behöver mig så mycket känner jag mig lätt lite överflödig. Dessutom råkade jag ramla över en unge så denne ramla ner på asfalten. Herregud. Ni kanske inte vet det, men jag har jättesvårt att prata med barn. Barn jag känner går an, men jag blir ofta ställd och vet inte hur jag ska vara. Så kändes det hela dagen i går.

Men jag fick med mig en lista hem på grejer Estridh behöver ha på förskolan. Massor med kläder och blöjor bland annat. Därför kommer ju namnlapparna vi har till hennes kläder väl till pass! I går märkte jag massor av hennes kläder med fina lappar och dessutom varit ner på stan och köpte finfina vinterskor till henne för pengarna hon fick av farfar. Skorna ska invigas i dag!

Vinterskorna kommer från Sko August och kostade 395:-


Snyga, varma, bra stöd åt foten men samtidigt ganska lätta och smidiga. Prisvärda!


Namnlapp som jag strykit fast på insidan av tröjan.


Räcker till hela garderoben..

Estridh har en hylla i hallen med hennes kläder, ovanför den har alla barnen en ram på sig själva som de eller deras föräldrar dekorerat. Självklart har jag scrappat på hennes :P Ville att den skulle se söt och pysslig ut, men också glad. Så som Estridh är! Tycker jag lyckades ganska bra.

Här leker hon med sin ram innan jag satt klorna i den!


Klar! (bara pricken öveer i:et som låssnat!)


Blomman kommer från ett av paketen hon fick på namngivningen. Snyggt att scrappa med!



Pauline

Väldigt snygg ram måste jag säga! Lär vara snyggaste ramen på hela förskolan :)

2008-10-23 @ 10:33:44
URL: http://paulinemartens.blogg.se/
Cristin

Riktigt fin ram du gjort! Väldigt kreativt! :-)

2008-10-24 @ 10:30:46
URL: http://chanies.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: