På Borgholmslott

I går var vi och spanade in Borgholm lite. Riktigt mysigt! Tyvärr hade vi ganska regnigt väder, men det är mysigt det också! Vi åkte också och kollade på Borgholmslott, vilket var mycket roligare och intressantare än jag trodde. Jag tycker det är så farsinerande med sådär gamla byggnader, att tänka sig att de är gamla gubbar för flera hundra år sen som kånkat och burit varenda sten till den där borgen.

Vi fick också lyssna lite på en entusiastisk guide som verkligen var i gasen när det gällde slottet! Han visste allt om kungar, fästningar och arga danskar. Men det var häftigt. Vi strövade omkring där lite själva och smög in i små mörka gångar som man inte visste vart de ledde! Ja, jag är glad att vi åkte dit. Nu är vi en kultursevärdhet rikare!

Vi åt mat på Pappa blå innan vi åkte hem till stugan. Det är skitmysigt att bara ligga inne i stugan också och lyssna till ösregnet som slår mot fönsterbläcket! I gårkväll blev det kroppkakor (igen!) och till efterrätt vaniljglass med coctailfrukt och honungsmelon. Vad sägs om det?!

Här är lite bilder från våran dag på Borgholmslott!


Det ser lite spookey ut med oskvädret i bakgrunden!


Stort var det!


Johan och Estridh kikar omkring bland ruinerna


Jag och bebisen uppe i borgen


Borgholmslott



När regnvädret sprack upp blev det hur fint väder som helst!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: