3,2 mil på cykel

När jag har varit på jobbet har Estridhs haft turen att få vara ute och cykla med pappa, för första gången! Vad jag har förstått det som var tursen trevlig över lag, men med undantag för en punktering och en väldigt dålig hjälm som hon inte kan använda. Eller hjälmen är säkert jättebra, om man har huvud stort nog. Men lilla E har ett ganska litet huvud, och fast de sa på Babyland att det var den minsta hjälmen de hade så är den på tok för stor. Den åkte visst ner över hennes ansikte och låssnade från fästerna på insidan så själva spännringen som man drar åt runt huvudet satt som ett pannband och hjälmen hängde nere runt halsen. Inte så säkert, med andra ord!

Hur som helst kom de iallafall ganska långt, hela 3,2 mil har de cyklat idag! Men hjälmen får vi hitta någon annan tills nästa gång... Ska tydligen finnas ett norskt märke som gör pyttesmåhjälmar. Får kolla upp det... Men barnsadeln var suverän! Hon satt som en smäck i den och det verkar vara jättebra att man kan fälla den lite bakåt. Så den är vi supernöjda med!


Kom förbi mammas jobb och fikade lite innan de åkte vidare


Spännande! Sadeln går tydligen att fästa även utan pakethållare. Jättelätt att ha ett sånt fäste sitta på en till cykel (sånt fäste köpte vi ett extra till..) så kan jag ha det på min cykel så är det bara knäppa lös och sätta den bakom mig istället när vi ska ut och cykla! I ryggen på sadeln finns en blinkade lampa också.


Det stora röda hjulet vrider man på för att fälla stolen något bakåt, så kan man spänna fast fötterna också. Snygg tycker jag faktiskt att den är! Stolen hade också utmärkta små hål i ryggen som var som gjorda för att hänga våra väskor i, som hör till Phil&Teds vagnen!



virran

vart har ni köpt den?! va kosta den!? måste införskaffa både cykel och en sån nu när Det 'r dags för dagis o hela kittet!

2008-06-27 @ 18:23:29
URL: http://veronicanoer.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: