Kläder till medeltidsveckan

I går kasserade vi ett av Johans gamla vita linnebyxor. De hade gått sönder och tanken är att vi ska ta tyget, missfärga det lite och sedan sy en medeltidsklänning till Estridh! Jag tror det kommer bli bra, hon kommer passa finfint som en liten medeltidstjej på Gotland! Efter jobbet idag ska jag och Johan ner på stan och kolla tyg till våra kläder. Inget avancerat blir det, vi ska se riktigt fattiga ut :P Johan hade hittat mönster på kläder på den här sidan, får se om det kan bli något av det... Jag ska i såfall ha en särk (fast kortare, jag hatar långa klännigar/kjolar...) med kanske ett rep i midjan eller nått. Johan ska ha slitna linnebyxor och en sån kjortel.

För att få Estridhs tyg missfärgat gjorde jag och Johan igår ett riktigt storkok. Ingerdienserna var kaffesump, currypulver, chilipulver & slamsor av Johans gamla byxor. Tyget var vitt innan, men som ni säkert ser har det fått en lite mer snuskig färg nu :P Passar ju bättre på medeltiden än blekvitt superrent tyg.


Så här såg byxorna ut innan...


Mums vilken soppa!


Visst är vi påhittiga?



Anonym

Titta gärna in hos oss :)

2008-07-31 @ 10:29:40
URL: http://cerock.se
Malin

Gud vad påhittiga ni är! SÅÅÅ smart och jätteroligt!

2008-08-01 @ 01:52:49


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: