Dopklänningen

När jag kommer hem ska ni få se bild på Estridhs klänning, den är så himla fin! Och gammal!

Den är gjord av min mormors brudslöja som hon hade när hon gifta sig med morfar för över 60 (?) år sen. Hennes syster har sytt den för hand till min mammas dop, en underklänning och den fina överklänningen. Till den hör ett blått sidenband och ett rosa. Estridh ska såklart ha det rosa!

Sen har alla på min sida av släkten haft den. Min mamma, alla hennes 6 barn, hennes två barnbarn och nu Estridh. Det känns jättekul, att det är så många som haft den och att Estridh ska få ha den! Samma klännig som jag döpts i till och med! Ni ska få se den, den är bedårande.

Frökenlöken gillade att ha den på sig också, hon bara satt som en liten maräng och log när hon hade den på sig. Nästan som lite mallig över hur finklädd hon var. Sötnos! Japp, bilder på marängen kommer i eftermiddag! Håll utkik!










Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: