Sytt egen klänning

Jag köpte en topp på Gina Tricot, föll för mönstret men kom på att den inte satt riktigt som jag ville. Så var det en 36:a och jag hade nog behövt en storlek mindre om den skulle sitta snyggt. Så jag köpte ett påminnande tyg, knappar, sidenband och resår och sydde en egen variant! Blev riktigt nöjd faktiskt!

Den är inte riktigt lika den från Gina Tricot, men det ä därifrån inpsirationen kommer iallafall! Förutom lite mått på mig själv är den gjord utan mönster på frihand. Måste ju få visa upp den...!


image75
Tyget jag köpte och lite annat småpyssel!


image76
Röda knappar är snyggt till svart/vittrutigt!


image78
Så här blev klänningen!


image79
Upptill


image80
Den här rosetten ska sitta i bak i ryggen.


image81
Bakifrån (rosetten syns inte så bra bland alla rutor men den är där!)


image82
Toppen från Gina Tricot till vänster. Jag tycker faktiskt min klänning är MYCKET snyggare!


image83
Klänningen på plats! Vad tycks?!


image84
Klänningen bakifrån. Här syns rosetten lite bättre också.


Johanna

Jisses vilka sy-skills du har! :) Skitbra blev den ju också! Sitter ju som gjuten :)

2008-02-23 @ 17:31:03
URL: http://ioana.webblogg.se
Sabina

Jättefin blev den!
Hur gör du för att få till ballongkjolen? =D

2008-02-27 @ 15:46:25
URL: http://sabinabergstedt.blogg.se
Linn

wwwwoooW!! As-snygg!!!

2008-05-08 @ 11:37:01
Linn

:P

2008-05-08 @ 11:37:40
URL: http://napmils.blogg.se/
Ronja

Woow om man ändå kunde sy!! Riktigt fint =) Inte lust att hålla kurs elelr nåt ;P länkar min msn:



miss[email protected]

2008-06-04 @ 11:44:50


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: