Våra hemsydda medeltidskläder!

Igår kväll var det systuga hela kvällen. Johan och Estridh hade varit och handlat massa linnetyg på dagen så det var bara sätta igång när jag kom hem från jobbet. Så nej, det blev inget jeans inköp... Vi hade helt enkelt inte tid för det.

Men istället sydde vi de här snygga, medeltida grejerna!


Estridhs lilla klänning som är sydd av Johans gamla byxor


Johan har sytt den här jättefina "kjorteln" åt sig själv! Repet ska han ha runt midjan. Fin va!?


Här är kläderna på ha! Så himla söt, har han gjort en liten mössa till sig själv också!


Här är min klänning. Lite stor och byltig sådär som jag vill ha den (:


Av tyget som blev över sydde jag den här selen till Estridh. Perfekt att ha när vi går och trängs i Visby bland alla medeltidare!


Så här ser den ut bakifrån. Massa remmar hit och dit, men bra är den! Hon sitter som en liten koalaunge i den och myser :)


Så här ser den ut närd en är tom. Faktiskt ganska snygg tycker jag! Passa sktibra att bära bebis i på medeltidsveckan!


I like it!


Frida

Vad fina kläderna blev, och selen: vad duktig du är! Är impad!

2008-08-01 @ 19:45:26
URL: http://fridaochpricken.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: