Sunday morning

Estridh har precis fått sin frukost och sitter nu på golvet och spelar lite musik på sin gå-bil. Den är av modellen Winnie the Poh så det är samma Whalt Disney visor om och om igen. Hon är gullig när hon leker med den. Hon älskar att öppna bakluckan och packa in och ur bagage, och sen välta den upp och ner och inpektera hur bilen ser ut under. Jag tror hon tycker det är ganska meningslöst att gå med den. Vår lägenhet är inte speciellt stor så får vägg till vägg rakt över lägenheten tar det sådära en 7 sekunder kanske. En kort men intensiv tripp. Därför tror jag hon tycker det är roligare att mecka med bilen :P Föresten så har vi bytt ut endel av hennes havregröt som hon jämt åt till frukost förut, till Turkisk yoghut med bananbitar + en liten mjuksmörgås med messmör. Yoghurten är hon lite skeptisk mot, men smörgåsen älskar hon!

Vad händer idag då? Det blir nog storstäd för oss, det behövs verkligen... Kanske hinner jag också klämma in en promenad med vagnen, en lång varmdusch + kaffesump & ägg i håret, fila/måla mina naglar och sist men inte minst, det jag verkligen vill göra: sy en ny kjol! Jag har sätt skitsöta skjolar som sitter högt upp i midjan och är lite vippiga, en sån vill jag ha! Tyg har jag så att et svämmar över, så det är bara välja vilket jag ska ha. Som det ser ut nu blir det en ljusblå.

Appropå att sy! Jag håller på med att inlägg om hur man gör sin egna bärsele! Det tar lite tid med att förklara varje steg, men det ska nog bli bra. Tecknade beskrivningar i steg för steg. Det är verkligen superenkelt att sy en sån, så det är kul om jag kunde dela med mig av hur man gör. Japp, det ska jag också försöka hinna klart (:

Vi hörs under dagen! Och tack för alla fina kommentarer. De värmer mer än ni tror!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: