Tand nr2 & uppfostran

Den 18 April kikade Estridhs andra vapen upp! Nämligen tand nr. 2. Det är den andra framtanden i underkäken. Och hon har testat den, kan jag säga. På min tutte. Och det gör JÄKLIGT ont. Hon biter tag (och då snackar vi inte något löst naffs här, utan ett riktigt hugg) och sen draaaaar hon ut. För det första gör det sanslöst ont, för det andra ska hon inte göra så.

Så jag bli förbannad. Ryter i och tar bort henne på tutten. I början tittade hon på mig och flinade, men sen hon började förstå att det är allvar och att man inte får nå mer mat när man gör så, så ler hon inte längre. Hon blir ledsen, grinar i max 5 sekunder sen söker hon min ögonkontakt (jag vänder bort huvudet och tar bort henne från maten). Hon stirrar och stirrar och stirrar på mig med stora ögon, och efter en liten stund så får hon fortsätta äta. Då skärper hon sig.

Sen jag började göra så har hon faktiskt dragit ner en hel del på bitandet. Det händer fortfarande, men jag tänker fortsätta läxa upp henne tills hon vet att om man biter så tar jag bort maten. Hopaps det funkar? Det verkar så. Det känns ju tråkigt att behöva sluta amma bara för att hon testar sina nya färdigheter; att biiiita!

image512


3 barns mamma

Första tänderna,såå kul:)
Min kille har 4 st nu...

2008-04-22 @ 23:56:44
URL: http://redrubin.blogg.se/?c=1205872468


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: