Vårplantering


Plantering inomhus, eftersom våren verkar dröja...
 
 
Tre saker som jag önskat hinna göra under påskhelgen för att den ska kännas både rolig och nyttig.
 
1. Blogga ikapp.
2. Packa sålda saker på Tradera.
3. Plantera om mina pelagoner.
 
Nu har jag hunnit med allt! Vilken bra ledighet. Lugn och skön har den varit också. Framför allt så har plantering en lugnande inverkan på mig. Jag är varken bra eller kunnig, men jag gillar det ändå. Nu har mina vintertrötta pelargoner fått ny jord och 16 nya sticklingar har fått chans till egna liv. Jag har märkt dem med nya namnlappar så jag vet från vilken blomma de härstammar. Det blir liksom barnbarn till de plantor jag tog hand om från mormor och farmor förra sommaren! På fönsterbrädan är basilika-, tomat-, persilje- och dillfrön satta att gro, så nu fattas bara vårvärmen. Så kom igen nu våren! Vi väntar på dig.
 
Signe fick en egen låda att sätta sina tomatfrön i, men det var ungefär så länge hennes tålamod räckte. Flickorna är väldigt olika på det viset. Estrid har enda sedan hon var liten kunnat sitta i timmar och roa sig med tidkrävande pyssel med hög koncentrationsnivå, medans Signe tröttnar snabbt om det inte händer något nytt. Därför blev det jag och Estrid som fick avsluta planteringen. Då hade både T-rex och en noshörning fått egna grottor, och blommorna nya krukor att växa i. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: