Svenska sommaren är fantastisk!





Se vilken idyll!
Jag förstår mig inte på folk som åker utomlands under dessa veckor. Är inte detta precis vad vi väntat på hela vintern?! Idag provade vi att gå en traktorväg ut på havrefältet utanför oss när Signe skulle sova middag. Kändes som att vandra i en reklam för frukosflingor. Estrid plockade blåklint och prästkragar som trängdes med havren utefter ängens kant. Jag älskar det här... ♥

Förresten. Öronkollen idag gick bra! Estrid satt som ett ljus och lät sig undersökas. Hon hade en liten vaxpropp i ena örat och smuts i det andra. Det sägs försvinna enkelt med vaxlösande droppar, så förhoppningsvis är hon snart sig själv igen. Efteråt frågade Estrid mig "Var det en tusenfoting som lagt ägg i mitt öra, mamma?". Ja, det där får helt och hållet Emmy ta på sig, som lurade i det stackars flickebarnet sånna påhitt innan besöket. FY!

I kväll är det min favoritkväll i veckan. För det är THE TUDORS! Jag har aldrig följt något som jag följer den serien. Jag grubblar över dramatiken och räknar ner dagar till onsdag kväll. Och nu... äntligen!

Nu ska Signe sova. Utan tutte. Det blir vatten och klapp på stjärten, men hon brukar nöja sig med det också.



Terese

Vilken fullkomlig idyll! Nu måste ni ha hittat "hem" på riktigt? Inget illa menat med att ni flyttat runt,inte alls, men dessa bilder säger mig att det är ert drömboende. Jag håller med dig, varför åka utomlands när man har det så fint och vädret visar sig från sin allra bästa sida. :) Fina bilder du tar!

2011-07-13 @ 20:34:32
Emmy

Åh Pauline du är en så duktig fotograf. Skulle du vilja ta några bilder i idyllen på mina små??



Skönt att det "bara" var en vaxpropp i E´s öra hoppas att det ska "lösa" sig ;)

Puss och kram på dig

2011-07-14 @ 00:13:44
Andrea

The Tudors är verkligen jättebra. En annan serie som är fantastiskt bra som du kan följa, om du inte tycker det är för sent, är In treatment. Det går 22:35 måndag-torsdag på svt 2. Det är i samma klass som Six feet under om du såg det.

2011-07-14 @ 00:21:45
Anna

Tudors är så bra! HAr första två säsongerna på dvd. Ska föröska införskaffa de sista två när vinterhalvåret kommer. Sjukt bra serie! Synd bara att allt inte riktigt stämmer :(

2011-07-14 @ 12:14:59
URL: http://luene.blogg.se/
Pauline

Terese: Det känns som om vi hittat hem nu. På riktigt! Nu har vi testat oss fram och verkligen hittat ett ställe där vi trivs utmärkt. Vad kul att du tycker om bilderna! Det blir ju endel sånt i bloggen :)



Emmy: Givetsvis! Det är bara komma hir med de små så kör vi en fotosession på havreåkern!



Anna & Andrea: Jag älskar serien. Visste inte ens att de fanns fler säsonger, men jag antar att jag blir tvungen att införskaffa hela boxen (om det finns någon)?

2011-07-14 @ 20:03:33
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Anna

Fjärde säsongen, och sista finns ej på dvd än. I sveirge finns bara de två första säsongerna på dvd.. Så man får beställa importerad på cdon, eller som jag gör, amazon uk -mycket billigare!

2011-07-16 @ 10:23:45
URL: http://luene.blogg.se/
Sophia

Vilka härliga bilder! De visar verkligen den svenska sommaren från dess bästa sida.

2011-07-16 @ 11:09:40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: