Hörselkontroll

I dag ska Estrid till doktorn för en hörselkontroll. Jag tycker att hon för någon vecka sedan började höra betydligt mycket sämre, det var verkligen från en dag till en annan. Naivt kanske ni tycker nu? Det är klart ungen bara skiter i vad vi säger? Men jag tror inte att det är det som är problemet.

När vi pratar i vanlig samtalston får vi ofta upprepa oss flera gånger, hon hör fel på ord och säger "Högre! Jag hör inte!". Så har hon inte varit förut. Är hon bara tjock i öronen efter förkylningen, har hon fått en vaxpropp eller är det något annat fel? Jobbigast är om de säger att det inte är något fel alls...


Estrid äter enorma hallon en solig eftermiddag i vår trådgård ♥


Självklart är barn i sin egen värld ibland och inte uppmärksammar allt som händer runt omkring, men eftersom det är sån skillnad mot tidigare? Vi får se vad de säger. Estrid ser fram emot besöket. Hon har visat mig vad duktig hon ska vara och låta doktorn kolla i hennes öron.

I vanliga fall brukar man hoppas att det inte är något fel, men jag känner tvärtom. Jag hoppas det är något som de kan åtgärda så hon blir som vanligt igen!


Andrea

Har det gått så hastigt från en dag till en annan så är det säkert en vaxpropp. De är ju inte så svåra att göra sig av med, det är mest obehagligt att skölja ur örat. Men det är alltid bra att kontrollera. Jag är hörselskadad och mina problem började när jag var yngre än Estrid. Men min gissning är att det är en vanlig vaxpropp så oroa dig inte i onödan innan ni har kollat upp det.

2011-07-13 @ 12:10:50
Emma

Min systerdotter hade exakt likadant, hon hade massa vätska bakom trumhinnan och fick rör i öronen. Hennes första kommentar efter operationen var "Mina ögon är högre nu!" :D

2011-07-13 @ 17:00:29
URL: http://shwS.tumblr.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: