Sy egna barnkläder

 
Bodys har blivit mitt startprojekt. Hittills har jag gjort tre stycken varav den första inte är värd att visa. Men här är de två andra - en blå med blommor och en mörkblå med prickar. Det enda som fattas på dem nu är tryckknappar.
 
Mönstret har jag ritat själv och fått göra om efter varje body eftersom jag kommit underfund med bättre lösningar under tiden plagget växt fram. Då lär man sig också i vilken ordning det är bäst att sy i hop sömmarna för att få det snyggaste resultatet. Med min overlock går det som en dans att få ihop de olika tygdelarna, men kantbandet är ett gissel. Riktigt svårt och pilligt. Men det som är svårast är också det som är roligast! Jag har bestämt mig för att bli grym på det så det är bara till att öva, öva, öva... 
 
Detta är vad jag och Johan fördriver kvällarna med när barnen gått och lagt sig. Äter godis, pratar och syr. Och väntar på bebisen. Det är ju lite trist att sy kläder men inte ha någon modell att pröva det på. Så du är alltså varmt välkommen ut nu bebis! Vi väntar på dig ♥
 
 


Kajsa ♡

Men åh vad fint!

2013-07-28 @ 16:53:09
URL: http://doucare.nu
Rebecka

Så fin :)
Visst är det kul att sy barnkläder, mitt nya största intresse! :)

2013-07-29 @ 09:12:18
URL: http://www.minmoa.se
Andrea

Åh vad fina! Jag har sytt lite dockkläder, men inte med lika bra resultat. Overlock maskin skulle nog faktiskt göra stor skillnad!
Låter så mysigt att ni sitter och skapar tillsammans, ni är underbara! <3

2013-07-29 @ 16:38:35
URL: http://thegreenspot.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: