Rutinultraljud

 
 
I morse gjorde vi rutinultraljudet. För mig är det en viktig milstolpe i graviditeten. Jag har varit nervös, men ändå med en bra magkänsla. Vi blev mottagna av en kvinna, väldigt bekant. I samma stund jag hörde henne ropa upp mitt namn så visste jag var vi träffats sist - när hon gjorde ultraljudaundersökningen av lillbebisen. Efter en otäck flash back blev vi visade till undersökningsrummet. När hon vände sig till mig och sa "Nu kommer jag vara tyst en stund och bara se hur allt ser ut, så bli inte oroliga" tänkte jag att exakt så sa du sist också. Men tänk positivt nu, Pauline. Det måste gå bra.
 
Och det gjorde det. Det gick fantastiskt bra! På skärmen fick vi se en frisk bebis som sprattlade och smakade på sin hand. Själv låg jag där på britsen insmord med gele och farsinerades av tekniken. Hur kan de se allt? Varenda litet organ i kroppen, hjärnans delar och blodet som pumpar in och ut ur hjärtat. Är det inte häftigt? Nästan lika häftigt som att kroppen själv kan bygga en bebis och sätta allting på rätt plats. Att allting finns! Att det blir rätt, så ofta. Det måste finnas någon högre makt som skapat detta. Allt annat är otänkbart.
 
Vi fick med oss fina bilder av bebisen och ett lugnande besked om att allting ser bra ut hittills. Ett friskt barn. Den beräknade dagen för förlossning flyttades en dag till 28/7. Jag tror den kommer då. Ett söndagsbarn. Ja, så blir det.
 
Just det! En liten bouns - vi fick också veta vad det blir för sort! Men jag väntar med att berätta det här.
 
Jag känner mig lätt. Jag är så lycklig!
Ha en fin kväll allihopa! ♥


Sussie

Grattis till fint rul!
Spännande att veta kön. Vi har valt att inte ta reda på det men jag är bra nyfiken. :)
Ultraljudet var ett av det häftigaste ögonblicken jag varit med om. Tänk att man ser allt så tydligt på det lilla livet.
Kram

2013-02-26 @ 20:51:57
Emmy

Åh så skönt att det gått bra och att bebis mår fint! Så då smäller de om 5 månader! Tjoho;-) Visste att ni skulle göra UL denna vecka så jag har tänkt på er. Nu är jag ju så nyfiken på vad h*n är för sort så att jag nästan spricker!! Njut av kvällen du med!
Grattiskramar <3

2013-02-26 @ 22:59:24
Pia-Maria

Åhh vad skönt at tdet gick bra. Jag hade också BF med Ida-MAria den 28 Juli, men hon kom den 23 JUNI istället. 5 veckor tidigare. Hon ville ha sin födelsedag runt midsommar istället ;-)

Spännande med könet. Se om det blir triss i tjejer eler en väldigt ompysslad lillebror av sina systrar ;-)

2013-02-27 @ 10:28:39
Lisa W

Skönt att det gick bra! Vilken liten plutt! Nu är ju jag nyfiken på vad det är för en!

2013-02-27 @ 19:13:57
Sophia

Hej Pauline! Och grattis till den lill* och att allt såg bra ut på ultraljudet, vilken härlig känsla! Vet inte om Lena berättat det redan eller inte, men vi väntar också smått i slutet av juli (vår första dock!), så därför är det extra roligt att följa din fina blogg nu. Var rädd om dig och er!

Svar: Hej Sophia! Vad roligt att vi ska få bebisar samtidigt, det skiljer ju bara en dag! Har du någon blogg nu för tiden? Vore kul att följa dig också om du skriver något om gravidteten och så. Kram!
Pauline

2013-03-01 @ 14:57:19
URL: http://jaghetersophia.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: