Två veckor efter förlossningen

Smått otroligt att det bara är tre veckor mellan bilderna?!
 
Det är ju sjukt hur snabbt man kan återhämta sig efter en graviditet och förlossning. När man tänker på vilken enorm förändring och påfrestning som kroppen går igenom när man bär och föder ett barn, är det otroligt att man någonsin ska bli sig lik igen. Min mage är fortfarande degig, men jag är på god väg mot den kropp jag hade.
 
Under graviditeten gick jag upp 16 kg. Morgonen efter förlossningen hade jag tappat 8 kg utav dem. Hittills har jag tappat 3 kg till. Det återstår alltså 5 kg kvar till ursrungsvikten och det känns som något jag kan leva med. Jag märker att kläderna sitter mycket lösare. Trosor jag hade som höggravid sitter inte uppe längre, så det kanske är dags att plocka fram min gamla vanliga garderob igen?
 
Mest av allt vill jag ha tillbaka lite styrka. Jag är väldigt svag i bål- och ryggmuskelaturen. Det märks på både hållning och värk i rygg och axlar. Men nio månader upp och nio månader ner säger dem. Jag tar det i lugnt tempo och ska försöka hitta bra rutiner för mat och täning under föräldraledigheten. Det tror jag är viktigast för att få långvarigt resultat!


Emmy

De är ju för fasiken helt sjukt! Nästan provocerande. Du har klämt ut tre ungar, var nyss höggravid och har snyggare mage än massor av kvinnor, bla mig själv. Vilken superwoman du är! Ses på lördag!

2013-08-22 @ 20:10:06


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: