Godmorgon gymmet!


Morgonen är tidig och jag är på språng mot gymmet. Jag har hittat ett bra flow i träningen. Det är kul. Jag längtar till varje pass, även om det är uppvärmning kl. 07:00 på crosstrainern som gäller. Jag skulle nästan våga påstå att jag blivit lite beroende. Träningen gör mig så gott att jag inte vill vara utan den. Tänk vad härligt det är att se fram emot att träna. Det har aldrig hänt förut kan jag lova!

Nu har jag tränat i 2 månader. Sett över hela kroppen lyfter jag 55 kg mer i vikter, har minskat 18 cm runt om och gått ner 2 kg.

Är inte det coolt? 55 kg starkare liksom. Det är en en hel människa för bövelen. För knappt en månad sedan låg jag på 26,5 kg mer i vikter. Tänk vad mina muskelceller jobbar ferbrilt just nu. De är nog överraskade över hur beslutsam jag tycks vara denna gång. Jag är nämligen själv ganska överraskad.

Jag har ett litet pappersark som följer mig mellan maskinerna på gymmet. Där antecknar jag mina prestationer och klappar mig själv på axeln varje gång jag lägger på en till viktplatta. Men under ett par veckor nu har jag kännt mig klen och knappt orkat vad jag tidigare lyft. En dag kände jag mig som en lam sparris i träningsmaskinen. Vek och mesig så att jag tappade fokus helt. Men förra veckan hände det. Plötsligt. Som ifrån ingenstans. Ett utvecklingssprång! Det kändes som mina muskler vilat i ett par veckor för att plötsligt explodera i både uthållighet och styrka. Ett steg bakåt - två steg framåt.

Nu ska jag åka så att jag hinner. Hej då!



Annie

Var stolt!

Själv ska jag iaf börja med att köpa ett klippkort nu till påsken. (specialpris)

Hoppas jag ska hinna med lite träning mellan pluggandet och alla vardagsbestyr.

Hoppas jag också kan bli beroende, även om jag är världens lataste!

:-P

2012-03-22 @ 13:14:57
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Anonym

Wow du behöver ju knappast skämmas på beachen i sommar! Tänk att den där platta magen varit stor och rund och full av barn :-) Svårt att tro.

2012-03-23 @ 13:47:51
Emmy

Wow du behöver ju knappast skämmas på beachen i sommar! Tänk att den där platta magen varit stor och rund och full av barn :-) Svårt att tro.

2012-03-23 @ 13:48:28
Pauline

Vad kul Annie! Hoppas du också kommer falla pladask för träningen så som jag gjort. Då känns det inte lika tråkigt att åka iväg, när man känner att det ger en så himla mycket tillbaka! Jag är en gladare mamma när jag har tränat. Hela kroppen mår bra, både på insidan och utsidan.



Emmy: Tack! <3 Ja, magen är konstig. Som ett gummiband kan den rymma en hel unge för att sedan dra ihop sig. Helt knäppt. Huden på magen måste vara superextragummihud på något vis som fixar det :)

2012-03-23 @ 15:10:39


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: