Morgonen är helig



Jag är en riktig morgonmänniska.
Jag tycker om mysiga, stillsamma mornar med god frukost. Därför händer det väldigt sällan att vi morgonstressar här hemma, i stället går jag hellre upp i tid och lagar frukost så vi kan sitta ner och äta i lugn och ro. Nu är det inte långt kvar tills Johan kommer hem, då blir det extra mysigt ♥

Ofta när jag är själv med barnen som denna vecka, tänker jag på vilken tur det är att jag har dem. Vad tråkigt jag hade haft annars! Nu finns det en anledning att laga mat, snygga till hemma och hitta på saker. Det känns så mycket roligare att ordna tillexempel en god frukost med tända ljus när Estrid kommer ner från trappan och säger "Åh mamma! Se vad mysigt!". Faktum är att jag blivit en väldigt (jaja, allting är ju relativt) ordningsam person sedan jag fick familj. Jag kan ju förstå att min mamma i vrede över min gravidietet med Estrid utbrast "Hur ska du kunna hålla rätt på en unge? Du kan ju inte ens hålla rätt på ditt bussbort!"

Hm. Det var länge sedan nu. Man växer med uppgiften, som det heter. 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: