Aphuset



Idag har båda barnen varit så förfärligt busiga.
När jag fått dem i säng vid 20:00 var det knappt så jag orkade gå sträckan mellan sovrummet och soffan. Jag har försökt att både städa hemmet och organisera min garderob, men det är svårt när ungarna far som apor kring benen på en och river runt med allt jag precis alldeles nyss la i ordning. Ja. Det har varit ett aphus här idag, både i huset och innuti mitt huvud.

På eftermiddagen blev jag enomt trött, och vräkte mig på soffan. Då kom Estrid och visade god ansvarskänsla. 

"Usch vad trött jag blev... Jag ligger här och vilar."
"Men mamma. Du tittar ju fortfarande, om du är trött måste du stänga ögonen och sova!"
"Jaha. Vem ska ta hand om er då?"
"Men åååh, mamma... Jag kan ta hand om mig fälv!"
"... och Signe då?" 
"Var inte orolig. Jag tar hand om Signe också!"


Sedan gick hon ner och hämtade mjölk till sin lillasyster i en liten flaska, precis som hon själv hade för att inte gör Signe avundsjuk. Ungarna må vara busiga, men också så förbaskat söta att man inte kan göra annat än att älska dem! ♥


Annika

Åååh så duktig och snäll storasyster :)

2011-09-05 @ 09:23:18


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: