Godmorgon min lediga vecka, jag har längtat efter dig.

Hela förra veckan har jag varit nogrann, duktig, lyssnat och lärt. Jag har till och med lyssnat så mycket att mitt ena öra svullnade upp i protest. Det är sant. Efter att ha suttit bredvid en kollega och tålmodigt iakttagit dennes kontorsarbete och lyssnat till långa harranger om låneutbetalningar, arkivering, bankbyten och fondflyttar en hel dag ballade mitt öra ur och blev stort och rött. Då fick jag en rast. En kopp långdraget Earl Grey som kallnar på skrivbordet, blir helt plötsligt något man längtar efter.

Gud så tråkigt det där lät. Men faktum är att jag lär mig något nytt hela tiden, vilket gör utbildningen till att bli banksäljare väldigt intressant. Jag som är latheten själv trodde aldrig jag skulle känna så här - men det är faktiskt roligt att utvecklas. Om tre veckor är jag klar med utbildningarna och börjar i butiken på riktigt. Det ser jag fram emot.

Men just nu ser jag mest fram emot att vara hemma med barnen! Sportlovsveckan innebär dagislov för Estrid. Det funkar faktiskt bättre på dagis nu. Hon leker med alla kompisar, tycker det är kul att komma dit och personalen är så ivriga att ta emot henne att de knappt vet vem som ska hinna först fram. Men bättre det än tvärtom, så jag ska inte klaga. Men trots det ska det blir skönt att ha henne hemma i veckan! ♥ 



Andrea

Åh, vad skönt att det funkar bra för Estrid nu!

2011-10-31 @ 10:12:29


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: