Hälsa på pappas båt

Den här veckan har förvandlats från blanka dagar i kalendern till knökfulla dagar och massor att göra! Roliga saker i och för sig. Men jag är en långsam person som föredrar långa startsträckor och inte gärna mer än ett göromål om dagen, så detta är ganska olikt mig. Jag tar tillvara på min lediga tid genom att boka upp den, typ.

Det började med att jag bad Estrid rita en teckning föreställande det hon ville att vi skulle göra kommande dag. Hon ritade en båt med hela vår familj ombord. Hon ville åka till Stockholm och hälsa på pappa på jobbet. En stort projekt för en tvåbarnsmamma som är orutinerad i Stockholms kollektivtrafik, men inte tillräckligt stort för att uteslutas. För vad gör man inte för att en önskan ska gå i uppfyllelse? I praktiken innebar det att jag sprang mig svettig till tåget, inhalerade andra människors urin i stationshissar och trängdes med ungefär en miljon främlingar med stirrande blickar för att få träffa vår fina Johan över en lunch.

Estrid älskade att åka tåg och var spänd som en fjäder på att äntligen få se vart pappa är om dagarna. Jag tyckte också det var skönt att fylla på mitt Johankonto, så det var helt klart värt det. ♥ Det är ju långt till fredag.



När vi kom hem kändes min hjärna misshandlad utav intryck, så kvällen slutade med soffläge och ett glas Treo. Jag gillar inte storstäder. För mig är det fullkomligt obegripligt hur människor kan trivas och må bra i en sån miljö. Det är synd på allt folk, för Stockholm är i annars en väldigt fin storstad.

I övrigt kommer veckan innehålla en frukost hemma hos Katia och barnen, födelsedagfirande för min pappa, besök av Fanny och förhoppningsvis en lekdag med Emmy och kusinerna. Puh!



Niccole

Hej Pauline, kul att höra av dig. Jag läser din blogg dagligen och kan inte mer än att älska alla dina tankar åsikter, och sättet du skriver på! Fantastiskt.

Ja tänk vad tiden går fort, och så roligt vi hade!



Det ska verkligen bli jätte skönt att få gå klart skolan, just nu pluggar jag på distans, vilket jag fick min skola att gå med på trots att distansplugg inte är okej i skolan egentligen. Så nu pluggar jag flitit hemma hela dagarna medans Kian är på dagis. I mars går Emil på pappaledighet och jag går i skolan som vanligt de sista månaderna innan studenten!



Vart har ni flyttat någonstans nu? Så himla fint hus, så jag blir så avundsjuk!



Kram! :)

2011-11-04 @ 11:59:55
Sophia

Men Pauline!



Det där ser ut som "vår" båt - den jag åker till och från stan - Ballerina som går mellan Lidingö och Nybrokajen? Så nu förstår jag varför jag alltid känner igen killen på båten! :) Haha, världen är liten!

2011-11-10 @ 17:59:54
URL: http://jaghetersophia.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: