Ta på och av



Fick en fråga om det är svårt att få ner Signe i selen på ryggen.
Det är lite bökigt, åtminstonde när man är själv. Det blir nog lättare när hon blir äldre eftersom hon blir mer fast i kroppen då och inte lika bebismjuk, om ni förstår hur jag menar :)

Men jag har kommit på ett smart sätt att lösa detta när jag är ensam. På bildern har jag knäppt av mig selen med en sovande bebis, men på precis samma sätt lägger jag henne när jag ska ta på mig selen på ryggen. Sen sätter jag mig på sängkanten, knäpper fast selen runt midjan, luftar mig bakåt och kryper i axelbanden. Sen böjer jag mig bara framåt och då sitter hon där på ryggen! Perfekt! Ingen risk att hon ramlar ur heller.
 


Här är hon, både på magen och på ryggen. Alla borde ha en Ergo. Så är det bara. Nu lovar jag att inte prata om denna mer :)


Annie

Hah, jag blev så jäkla inspirerad att jag köpt en begagnad Ergobaby på blocket!

Så bra att den går att ha båda fram och bak och dessutom upp till 18kg, kanon! :D

2011-03-09 @ 18:40:36
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Pauline

Jag borde banne mig har provision av Ergo för att jag gör så fin reklam, visst!?

2011-03-09 @ 18:58:55
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
josefin

du har verkligen sålt in den bra :) tack för hjälpen. Det blir till att köpa en sådan!

2011-03-09 @ 20:41:51
Isabelle

Riktigt snygg sele, helt underbar färg. Och vad kul att ni ska flytta till hus, det såg mysigt ut!



hoppas du får en bra helg!

2011-03-12 @ 12:47:27
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: