Estrids teckningar

Estrid är så grymt duktig på att rita. Jag har ju skrivit om detta tidigare, men jag är så imponerad av henne så jag måste få skryta lite extra! Det märks verkligen att hon utvecklas på denna punkt, hon ser nu helheten men ritar också fler detaljer. Det är stor skillnad på hur hon ritar nu, mot hur hon ritade i höstas till exempel.

I veckan gick vi till kyrkan (Estrids förslag). Där har de en barnhörna där hon tycker om att vara. Vi satt där en stund och pratade om vilka som ingick i våran familj och vem som var störst och minst o.s.v. Under tiden ritade Estrid flera små teckningar inom detta ämnne som jag måste visa er. Visst är hon duktig?

SÅHÄR RITAR HON NU:

Det här är Signe med en fin, röd mun!


Detta föreställer mig när jag hade Signe i magen och var stor och tjock. Jo tack, jag ser det jag... Den lilla krumeluren på Signes mage är navelsträngen, för er som inte såg det :)


Till höger är pyttelilla, nyfödda Signe och till vänster är bebis Signe nu när hon blivit stor.


Detta är min absoluta favorit. "Mamma och pappa som är kära och har hjärtan".


SÅHÄR RITADE HON I HÖSTAS:

Såhär beskriver Estrid själv sin teckning: "Pappa (till vänster) som är glad och fin och rädd, för bredvid står Signe som har fått skägg!". Haha!


Det här är morfar, och det som ser ut som en gul mun är hans guldkedja.


Här är farmor som har mycket mörkt hår, säger Estrid.


Ännu en bild på Signe, helt klart favoritmotivet. Vilka detaljer! Kolla in handen, tumgrepp och naglar och allt.


Detta är jag med en liten Signe i magen. Smickrande ögonfransar mste jag säga :)



Jessica

Gud vad duktig hon är! Min pojk ligger långt efter Estrids skills måste jag säga! Att det kan vara så olika! :)

2011-03-17 @ 10:04:24
Lisa

Wooow! Hon är JÄTTEDUKTIG!!!!



Skrev om det här med kreativitet på min blogg igår. Just för att det är så olika. Svante gillar inte att rita så mycket men hans kreativitet tar sig utlopp på andra sätt :)



Hoppas allt är bra med dig!!!!

2011-03-17 @ 12:28:14
emma.

Haha, vilka underbara teckningar! När Ludvig börjar rita sådär så ska jag bara lyckas bestämma mig för vilken jag ska välja att tatuera in. De gör så charmiga teckningar i den åldern, jag vill ha en med mig att titta på jämt. :D



Håller med om att den på dig och Johan är helt underbar!

2011-03-17 @ 21:22:47
URL: http://emmatherese.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: