Den glada grodan..



Fin grodtårta va? Den bakade jag och Essi till Signes 6-månadersdag.

Tyvärr är jag inte i närheten av så munter som denna groda ser ut. Jag har fått halssjukdom. Inte så lite heller! Min ena halsmandel är så svullen att den täpper igen hela svaljet. Det skär som knivar när jag äter, dricker, pratar och sväljer. Det är ett helvete. I natt har jag vaknat med gråten i halsen över min smärtsamma hals. Det är synd om mig, det är det verkligen.

Jag har attakerat min supermandel med Zyx och Alvedon. Ändå har jag ont, är trött, slö och öm i köttet. Blä. Den enda trösten jag hade var en liten snutt av grodtårtan som stod i kylsåpet. Den har jag nu under skärande smärta tryckt i mig och tänker nu lägga mig på soffan och fortsätta tycka synd om mig själv.

Under tiden kryper Signe på golvet och säger "pa-pa-pa-pa" och Estrid sover middag. Det är ganska lugnt, som tur är.


Annelie

Prova Ipren och se om det hjälper...Det brukar funka eftersom den är inflamationsdämpande. Hoppas du har de hemma =)

2011-03-24 @ 21:21:21
Emmy

Aj aj aj stackare. Vet precis hur j...la ont det kan göra när man har som ondast i halsen (haft det själv ett par gånger) Får du feber eller om det blir värre så ska du kanske gå till doktorn. Köp piggelin och kyl halsmandeln med, kan vara skönt.... och gott

Krya på dig och gratta Signe från oss<3

kraaam

2011-03-24 @ 21:52:16
Liselott-Theodor & Alexanders mamma

Fy då :( hoppas du blir bättre snart!!krya på dig

2011-03-25 @ 08:44:05


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: