Bärplockning i vår trädgård

Kusinerna plockar klarbär i vår trädgård 13 juli 2011


Vi har ett stort klarbärsträd.
Jag har aldrig ätit klarbär förut, men efter lite research visade det sig vara en släktning till körsbär och går utmärkt att göra allt i från saft, sylt och gelé till pajer och chutney på. Det är ju optimalt! Saften har jag redan testat att göra och den blev verkligen jättegod! Kul att kunna bjuda på hemmagjord saft också.

Nu ska jag bara hinna plocka av en massa innan det är för sent. Estrid har varit duktig att hjälpa till. Hon stod på en stol och plockade sina bär i en hink, och nedanför stod Signe och åt upp allt som landade i hinken. Det ökade inte så mycket med andra ord :) Vi får väl se hur mycket jag hinner, men förhoppningsvis dyker resultatet av mitt saftande och syltade upp i bloggen snart!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: