Appropå Estrids kreativa förmåga...

Jag hörde Johan inne från vardagsrummet dra en uppmaning till fröken om att man inte får rita på golvet. Åh nej, tänker jag och ser inom mig tuschpennor och en förstörd plastmatta. Men när jag kommer in i vardagsrummet ser jag något helt annat...

På golvet möter mig en ditmålad filur med ett snett leende. Vår fantasifulla flicka har tagit sin krita och förvandlat ett slarvigt kastat halsband till en installation föreställande Signe (enligt konstnären själv). Imponerande va? Vilken fantasi!




Ja, vad säger man? Det är ju svårt att bli arg. Strax efter upptäckte vi ännu en figur i rummet. Ovanför sin huvudkudde har hon ritat "en liten farmor när hon låg i magen". Den fick vara kvar, i alla fall ett litet tag. Nu hoppas jag att det räcker med släktingar och familjemedlemmar på golv och väggar, för även om det är gulligt tror jag inte vår hyresvärd tycker detsamma :) 


Emma

Ja, hur skulle man kunna bli arg? Men å andra sidan, hur ska de annars lära sig felet i handlingen? Knivigt, jag kunde inte låta bli att skratta för mej själv.. Härliga Estrid!!

2011-02-18 @ 23:44:56
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Andrea

Omg jag smaller av, sa himla gulligt! Och jakligt smart att anvanda sig av halsbandet :)

2011-02-19 @ 07:30:49
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Jessica

Jag håller med föregående talare - herregud! Vilken fantasi! Då är det svårt att bli arg!

2011-02-19 @ 10:02:12
Lisa

Vad fint!

Och tack för gratulationen :)

Hur går det med dina jobb förresten? Tänkte väl att Johan tjänat ihop en ny SGI nu, det ordnar sig nog ska du se :) Har du sökt jobb i Uppsala?



kram!

2011-02-20 @ 15:32:24


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: