♥ 5 månader ♥

I torsdags förra veckan "lossnade" det här med vändning från rygg till mage ordentligt. Tidigare fick hon bara till det ibland, men nu vänder hon sig fort och snurrar runt runt i sitt babygym. Hon försöker dra upp benen under sig och sparka sig framåt och ibland tar hon stöd med tårna och skjuter på. Hon kommer än så länge inte speciellt långt, men det går bättre och bättre för varje dag!

Nu har vi börjat med en ny (lite mer omtyckt) smakis - mild havre gröt. Det går bra! Hon smakar den varje dag och får i sig några matskedar varje gång. Inte egentligen för att hon behöver eftersom jag helammar och det går fint, utan mest för att det är kul att testa. Sen verkar hon ju gilla det också.



De senste två veckorna har hon tagit ett stort hopp framåt utvecklingsmässigt. Det är så häftigt att se henne förfina sina skills för varje dag som går nu, framförallt när det gäller att förflytta sig själv. Det märks att hon själv blir taggad och ger lite extra när hon märker vad hon kan. Grymt!

Hennes sovrutiner funkar också bra. I stora drag ser hennes tider ut som följer.

07:30 Vaknar på morgonen.
09:30-11:00 Sover sin första förmiddagslur.
13:00-14:00 Sover sin andra förmiddagslur, en liten kortis någonstans efter lunch.
16:00-17:00 Sover sin eftermiddagslur
19:00 Somnar för natten.

Ja, lilla Signe... Hur lätt får det vara att ha en bebis egentligen? Hon är helt fantastisk. Inget krångel, inget gnäll eller större krav på sin omgivning. Bara glad, enkel och rolig. En glädjebebis! ♥

Imorgon blir det BVC med vaccination. Skriver mer då. Puss!



Terese

Hej!

Jag vet att jag skrivit detta innan med risk för att låta tjatig...men det vore väldigt kul att se lite videos på båda tjejerna. Det var så kul att du filmade när Estrid var yngre. :)

Då ser man ju hur mycket Estrid har utvecklats sen senaste filmen.



Ha en fin dag!

/Terese

2011-02-22 @ 19:20:36
Pauline

Hej Terese!



Jag har faktiskt medvetet slutat med videoinläggen. I samband med att jag lösenordskyddade bloggen tog jag bort många av de inläggen för det kändes lite för privat, på något vis.



Men nu när jag vet vilka som läser och inte kanske det skulle vara en idé att börja. Jag ska fundera på det, för jag vet ju att du efterfrågar det :)



Hoppas du gillar bloggen ändå och fortsätter att läsa :) Kram!

2011-02-25 @ 08:34:36
URL: http://sofiapauline.blogg.se/
Terese

Ja givetvis fortsätter jag läsa även utan filmklipp. Du skriver så inspirerande, smarta och läsvärda inlägg. Det är kul. :)

2011-02-25 @ 22:59:57


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: