Boken om min blogg

När är den här! Som jag längtat!

Utan att överdriva kan jag tala om att jag lagt ner sjukt mycket tid på detta. Jag har valt ut inlägg, klippt in texten, parat ihop tid och datum med varje rubrik, format typsnitt och storlek, lagt in bilder och sist men inte minst laborerat med alla dessa hundra bollar på samma gång för att få varje sida snyggt komponerad.
Men ur tid och kärlek föds oftast något bra. Jag är skitnöjd med boken. åh, ni skulle behöva hålla och bläddra i den för att förstå! Den känns proffsig och lyxig med det hårda omslaget samtidigt som den är lika personlig som en bit av mitt hjärta.



Sedan boken kom hem i brevlådan har jag upptäckt en sak. Ett tryckt ord är mer värt än ett cyberspaceord. Även om min blogg legat ute för allmän beskådan i flera år och det jag skriver läses av personer som ja aldrig i mitt liv träffat, känns det som jag håller distans. Annat är det att lägga den här boken i någons händer och säga "Vill du läsa lite ur min blogg?". Helt plötsligt känns allt mer privat, mer utlämnande, mer som mig.
Det är ganska häftigt. Helt plötsligt förstod jag värdet av det som faktiskt finns innan för pärmarna.

Tillverkad: Fuji - kvadratisk fotobok 20cm x 20cm
Pris: 821 kr
Antal sidor: 120 st


Andrea

Så otroligt fin den är Pauline! Förstår att du är nöjd. Vilket jobb att sätta ihop den!

2011-12-13 @ 00:09:04
Annie

Fantsitiskt fin bok!

Den kommer vara guld värd om ett par år, eller ja.. redan nu också förresten!



KRAM!

2011-12-13 @ 09:03:24
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Andrea

Jättefin blev den!! :)Åh flickorna kommer älska att läsa den!

Min syrra gjorde precis en om sig och sin pojkvän med bilder från när de började chatta (han bor i Miami) för 8 år sedan, tills nu när de är tillsammans. Hur fin som helst!

Böcker blir mer värda, som du säger. Det väger tyngre när man har den där boken i handen och kan trycka den mot hjärtat. Känns mer på nå sätt :)

2011-12-13 @ 09:52:56
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Annelie

Herregud va vackert! Jag kanske är blödig, men jag fälde faktiskt en liten tår! KRAM

2011-12-13 @ 22:10:53
Annika

Guuuud så duktig du är, så fint! Önskar ibland att jag började skriva blogg innan barnen kom så man kunde göra något sånt här, men känns som man har för lite tid till bloggande. Gillar inte sånna bloggar där det kommer ett inlägg i månaden, utan bilder och hundra stavfel och inte ens nå intressant, känns som att min blogg hade kunnat bli så då man är för lat och har för lite tid till att skriva och lägga in bilder.. Men jag gillar din blogg och kommer nog alltid att göra det! =)

2011-12-14 @ 23:14:53
Emma - trogen läsare utan blogg

Vad fin den blev!

2011-12-15 @ 22:56:23
Lisa

GUUD vilken fin!! Jag vill också göra en! Har ju en jag med, men den är några år gammal och jag tror inte det fanns såna finesser då. ;)



Var har du beställt den? Vad kostade det ungefär? Tacksam för svar!

2011-12-16 @ 19:58:27


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: