En dag i Uppsala




I går var en bra dag. Den började med att jag och Signe tog bussen till Uppsala där vi mötte upp Fanny. Sist vi sågs var för 9 månader sedan, men ändå kändes det som om ingen tid passerat och allt var precis som vanligt. Det är skönt med sånna vänner, de finns där oavsett ♥ Nu hoppas jag att det inte ska behöva dröja lika länge innan vi ses igen!

Efter att ha lunchat på stan, uträttat ett tandläkarbesök och letat hårfärg i den blonda hårfärgsdjungeln åkte vi hem till oss och tog ett kvällsbad (självklart inte jag eftersom jag är en badkruka) vid sjön. Under hela dagen var Estrid med sin farmor och kusin Siri på en djurpark, men hon kom hem lagom till badet och var superglad att hennes nyinköpta lilla leksakssköldpadda fick prova bada för första gången. Den sjönk i och för sig, men Estrid grävde snabbt en sköldpaddsbassäng i sanden där han kunde simma lugnt.

En bra dag, som sagt! Förresten går det utmärkt att ta bussen in till stan hemmifrån oss. Det bådar gott inför kommande pendling till och från jobbet.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: