Flicka eller pojke? Nej. En mittimellanbebis.

Jag gör alla test jag kan komma över som ska visa på vad bebisen har för kön, men inte blir jag nå klokare. Alla test visar olika och alla mina svaralternativ känns så neutrala och mittimellan. Hittills ser mina resultat ut såhär:

Kinesiskt test som baseras på min ålder och datum för befruktning:
POJKE

Kinesiskt tabell som baseras på min ålder och månad för befrukning:
FLICKA

Om jag har sämre hud- och hårkvalité nu än innan jag blev gravid:
POJKE

Ett frågetest om gravidieten utifrån "gamla gummors" visdom:
Svar: "Oj! I ditt fall kan inte ens de gamla gummorna gissa vad det ska bli."

Pendel ovanför magen:
FLICKA (varje gång)

Barnets hjärtljud:
Inget tydligt svar

Formen på magen:
POJKE

Rödkål + urin som visar olika färg beroende på PH-värde:
FLICKA

Om man ska tro på något så tror jag de sista testet med rödkålen. De säger att det beror på de olika hormonerna och PH-värdet på urinet som då skulle skilja sig åt om man väntar flicka eller pojke. Sen om det stämmer vet jag inte? Tänker att PH-värdet ändå kan skilja sig åt om man dricker mycket surt tex. Men men - kul tidsfördriv!

Kan ingen av er som vet vilket kön bebisen har göra samma test och se om det stämmer? Man kokar rödkål i 10 minuter, häller upp lite av kokvattnet som blivit blått och låter det svalna. Sen tar man lika delar urin och kokvatten från rödkålen. Ändrar vätskan till lila blir det en flicka, men blir det rosa/rött blir det en pojke.

Nej, jag har nog för myket tid över känns det som. Just nu vill jag bara att bebisen ska komma ut så jag kan släppa denna könsfixering, haha..


Anki

I´m on it!

Köper rödkål i morgon, jag vet att jag ska få en flicka =)



2010-09-05 @ 23:28:01
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Josefin

haha, sådär fick jag på alla test också! det var 50/50 på alla. frustrerande :)Jag gjorde dock aldrig testet med rödkålet. Visste inte att man kunde göra det. Jag fick dock en liten flicka, Juni. :)

2010-09-06 @ 20:02:17
Andrea

Gratulerar! Mittimellanbebisarna är de bästa, har jag hört.

2010-09-06 @ 22:46:36
Anki

Förlåt för att det "segat"

Mer lila än det jag fått på "häxblandningen" går nog inte att få!

Och jag ska ju få en flicka, så på mig stämmer det!



Spännande och se om det stämmer för dig nu =)

2010-09-08 @ 20:26:01
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: