Grattis Estridh 3 år!

Min fina lilla tjej har blivit så stor. 3 år idag! Grattis min underbara prinsessa. Tänk att jag fått vila ögonen på dig i 3 år nu, jag måste vara världens lyckligaste. Du är det bästa jag vet. Fyller mitt hjärta med kärlek till tusen! Jag älskar dig!

Varje gång jag fyller år envisas min mamma med att väldigt detaljerat berätta om dagen då jag föddes. Vad härligt solen sken och hur allting kändes. Innan jag fick barn själv minns jag hur fånigt jag tyckte det var, att hon alltid skulle berätta. Men nu förstår jag! Födelsedagen är så mycket mer än bara barnets dag. Den är minst lika stor för föräldrarna! Jag tänker "För 3 år sedan låg jag på sängen och klockade värkar.." Jag minns fortfarande träden utanför sovrumsfönstret som börjat skifta mer i orange än grönt. Jag minns spänningen. Snart skulle vi bli föräldrar! För det är inte bara barnet som föds, man föds också som förälder. Efter den dagen blir livet aldrig mer som det var. Det blir bättre!

Det har vi gjort idag. Frukost på sängen, pannkakskalas, presenter och ballonger. Att fixa kalas tar på krafterna. Eller för att tala klarspräk är trött som ett as. Men familjens stora lilla 3-åring är mer än nöjd! Hon älskar att fylla år, säger hon. Det tror jag de.

Tack för alla gratulationer till jobbet förresten! Ni är så snälla. Jag lägger upp kalasbilder i morgon. Just nu känner jag mig snarare som 122 år än 22 år... God natt!


Andrea

Stort grattis och ha den äran på födelsedagen, stora lilla Estridh!

2010-10-22 @ 00:33:01
rebecka

GRATTIS!! :) SÅ hon är bara 3 år. Hon verkar så klok!

2010-10-22 @ 07:14:03
URL: http://www.minmoa.se
Erika

Grattis till finaste Estridh på 3 års dagen.



Och grattis till dig.. jag tänkte på jobbet. KRAM

2010-10-22 @ 20:20:33
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: